• Uska07

Tips på sås till panerad fisk!!!

Helluu!

Idag blir det panerad rödspätta med antingen potatis eller bulgur + sallad... Men jag vet inte vad jag ska ha för sås... Har en pulversås ifrån VV men jag är lite skeptisk emot den så jag vill ha andra tips.. Vill inte ha tips på feta såser... :)

• Svar på tråden Tips på sås till panerad fisk!!!
  • Tittij

Blå Bands Smögensås är jättegod till fisk.
    Vi har på senare tid ätit panerad torsk, bulgur och tzatziki. Låter skumt, men är jtätegott

• lurksmulan

Man kan göra egen filsås med lite fusk.
    Ta gräddfil och blanda med bostongurka. Salt och peppar.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • LindaTosa

egengjord remouladsås= supergod! gräddfil, lite fettfri majonäs och en klick bostongurka! Smaskens!

Robbie Williams is The King of Pop!
  • mian7373

Blanda lätt creme fraiche eller gräddfil med lite majonnäs, dill, salt och vitpeppar. Det blir jätegott. Du kan eventuellt ta i lite ketchup.

• wihoo

Kall sås är gott, som dem ovan, gräddfil eller creme fraice. Dill, salt, peppar, citronsaft. Mums.

Jag brukar även göra en sådan varm, fast med matlagningsgrädde. Koka upp, ha i dill, salt, peppar, (brukar ha citronpeppar), citronsaft, chilipulver och låt puttra en stund. Blir riktigt gott!

• bara lilla jag

rom och dillsås!! Skitenkelt...

• bara lilla jag

vaa halva inlägget försvann :D men stenbitsrom+dill+gräddfil+ finhackad lök(om man tycker om det) sen blanda ihop allt.. Supergott och snabblagat :D

Svar på tråden Tips på sås till panerad fisk!!!