• maal73

v.29 och mår plötsligt illa.....

Sedan några dagar har jag mått illa och känt olustkänslor allmänt. Är det bebben som trycker på nåt ? Den knör och rör sig nåt otroligt nu och det känns ju inte bättre direkt av det. Jag har inte mått nåt illa tidigare under graviditeten, nån annan som upplevt samma sak ??

• Svar på tråden v.29 och mår plötsligt illa.....
  • Kacan

Jag mådde illa i början... Mår illa nu på slutet åxå.. Fast behöver sällan kräkas iaf...

• Svart ros

Jag har börjat må illa igen, är i v.28. Dock spyr jag inte eller mår riktigt, riktigt, riktigt illa som jag gjorde i början av grav. Men det är jobbigt ändå!
    Jag undrar varför illamåendet kommer tillbaka....?

• Kacan
    Vicke85 skrev 2008-05-14 13:27:44 följande:
    [citat]
    Jag undrar varför illamåendet kommer tillbaka....?

Har hört något om att det blir trängre i magen på slutet. Någon annan har sagt att hormonerna "dansar tango" igen och mådde man illa i början är det lätt att man gör det på slutet åxå... Men jag vet inte varför. Har inget direkt svar..
    JoBBigt är det iaf!!
  • Yori

Håller med er.. hade det tufft fram tills vecka 16 och nu kom det tillbaka igen..(då vecka 26) det är så jobbigt att spy, tar på krafterna.. nån som vet om illamåeendet kommer hålla i sig tills h*n kikar ut? det är ju ändå ca 10 veckor kvar..

• NovAa

jag böjade oxå må illa vid den tiden, men nu har det bättrat sej lite, hade väldigt lätt för uppkastningar när jag tex hade ätigt precis och började hosta. kom på att jag måste äta midre nu en tidigare men oftare så det inte blir ett sånt tryck på magsäcken som nu är ganska så klämd av bebisen, magen har ju nu nått sin högsta punkt å trycker på både mage å lungor, men den sjunker ju snart å då lättar ju trycket och illa måendet som för mej =)! lycka till

Svar på tråden v.29 och mår plötsligt illa.....