eleja skrev 2008-05-15 13:13:01 följande:
Det köket känns ju som gjort för en köksö, det blir säkert jättebra. Jag brukar försöka tejpa upp storleken på det jag vill bygga på golvet, för att lättare kunna föreställa sig det.Vad är det du vill ha köksön till? Är du i behov av mycket förvaring eller vill du kunna sitta vid barstolar runtom, hängyta liksom?Jag skulle nog valt ett 60-djupt skåp om jag var ute efter förvaring (hur långt det kan var beror ju mycket på hur du har möblerat matplatsen). Annars finns det ju nuförtiden 40-djupa bänkskåp, då kan man ju låta bänkskivan skjuta ut 15-20cm på baksidan, så blir det mer som ett ställe där man kan sitta, det kan man ju även göra på sidan mot matplatsen, så att det är lätta att sitta längs två kanter.Då tänker jag mig att luckorna öppnas mot den sidan där diskbänken är, eller hade tänkt den vriden mot spisen?
Jag/vi har egentligen inte kommit jättelångt i mina funderingar, men det är nog främst förvaring jag vill åt, och att det blir mer öppet. Vet inte riktigt, men jag tror inte att vi vill kunna sitta runt ön. Tänkte att luckorna skulle öppnas mot diskmaskinen.
Allra helst önskade jag att vi bara kunde ta bort den utskjutande delen och ha det helt öppet, men vi behöver förvaringen. Funderat på att bygga en skänk av köksskåp på andra sidan köket istället, alltså väggen mot hallen. Hm...
Smart att tejpa upp formen på golvet! Det är ju så svårt att föreställa sig hur det kommer att bli.