• Kusin Knase

Tvättat mobilen i tvättmaskinen!

Jag har just tvättat min mobiltelefon och bilnycklarna i tvättmaskinen!!!!!

Bilnycklarna funkar ändå... men mobilen vill inte! I och för sig var den typ urladdad så jag vet inte om det är därför den är svart. Den ligger på laddning nu så får jag se om den vill sen.

Varför finns det ingen diskussionsgrupp som heter Klantigheter?!

Någon som har lyckats med samma sak? Jag kan ju inte vara den första i världshistorien. Vad hände i så fall? Fungerade mobilen sen? Gick det att rädda i alla fall simkortet?

• Svar på tråden Tvättat mobilen i tvättmaskinen!
  • Casper2004
    Kusin Knase skrev 2008-05-14 19:23:42 följande:
    Jag har just tvättat min mobiltelefon och bilnycklarna i tvättmaskinen!!!!! Bilnycklarna funkar ändå... men mobilen vill inte! I och för sig var den typ urladdad så jag vet inte om det är därför den är svart. Den ligger på laddning nu så får jag se om den vill sen.Varför finns det ingen diskussionsgrupp som heter Klantigheter?! Någon som har lyckats med samma sak? Jag kan ju inte vara den första i världshistorien. Vad hände i så fall? Fungerade mobilen sen? Gick det att rädda i alla fall simkortet?
    Aj då!jag tvättade min sambos nya telefon i tvättmaskinen för ett tag sen..och den vela då inte funka!så han fick åka och köpa en ny!suck!
    Ja simkortet funkade som tur va!
  • anelia

Jag har tvättat min telefon i tvättmaskinen.
    Den fungerade med inte belysningen. Så man fick rikta en lampa mot displayen för att se något..... Räcka ut tungan

• Loove84

Jag gjorde samma misstag....fast jag råka även torktumla den och den funka...så prova det :P Nää skoja bara, gör inte det!!

• Menvadgördet

Hoppsan va jobbigt!!! Pröva att plocka isär den så mycket som möjligt och lägg den på ett varmt ställe typ element ett tag... Viktigt att batteriet inte sitter i en blöt telefon eftersom den kan börja fräta sönder!

• Februarii

Jag har tvättat en samsung, funkade finfint efteråt. Min mamma har tvättat lillsyrrans ericson, den dog. Har du plockat isär och låtit torka. Batteri och mobil och så var för sig?

anelia skrev 2008-05-14 19:27:44 följande:
    Jag har tvättat min telefon i tvättmaskinen.Den fungerade med inte belysningen. Så man fick rikta en lampa mot displayen för att se något.....
    Men det är ju lätt fixat om man börja bära verktygsbälte med ficklampa i när man ska ha mobilen med sig
  • minängel

Syrran gjorde samma misstag som du o hennes telefon gick inte att rädda, men hon fick ut en ny på drulleförsäkringen.
    Simkortet o minneskortet gick dock att använda.

• Nancy Drew

Jag har också tvättat min mobil. Den fungerade felfritt i ett par veckor, med undantag för lite kondens på skärmen. Sedan lade den av och fungerade aldrig igen.

• Kusin Knase

Tack för all respons! Skönt att se att man inte är ensam!

Loove84: Har ingen tumlare, annars så...!

rickardstjej och Februarii: Aha, plocka isär den, bra idé, tack!!

minängel: Drulleförsäkring?! Jag borde nog skylla på dottern isf, eller?

• Nancy Drew

Nej, sk drulleförsäkring innebär ju att man kan få ersättning trots att man själv har klantat sig. Du har väl sett tv-reklamen med han som tappar mobilen i ett vattenglas? Eller personen som ställer sin laptop på biltaket och kör iväg?

• minängel

Kusin Knase skrev 2008-05-14 20:08:31 följande:

minängel: Drulleförsäkring?! Jag borde nog skylla på dottern isf, eller?
    Drulleförsäkring tecknar man när man köper telefonen. Man kan teckna för 6 mån eller 12 mån o gäller även när man själv orsakat skadan.
  • anelia

Sambon ramlade i sjön med sen mobil.... Vi är klantiga familjen Fundersam
    Han plockade isär den och lade den i ugnen i några dagar i femtio grader. Den fungerade också felfritt sen ....

Svar på tråden Tvättat mobilen i tvättmaskinen!