• undrar

förkylning och gravid symtomen borta.

Jag har åkt på en redig förkylning, med halsont, snuva och tung i huvudet, ej feber.

Jag är i v. 7+4 och har hittills haft ganska mycket gravsymtom som ömma bröst, lite illamående osv. Nu är symtomen som bortblåsta sen jag började känna av förkylningen.

Ska jag vara orolig eller tror ni att det kan vara normalt?

• Svar på tråden förkylning och gravid symtomen borta.
  • Mausiii

Jag antar att kroppen filtrerar bort en del symptom nu när den har förkylningen att kämpa emot. Den har så mycket att göra nu med både förkylning och bebisfabrik.

Du kanske kommer märka att det tar längre tid för förkylningen att läka ut också, eftersom mycket av kroppens energi går åt till att "bygga bebisen".

Jag tror inte att du behöver vara orolig, för bebisens räkning i alla fall nu när du är sjuk. Koncentrera dig på att sköta om dig själv, så sköter du automatiskt om det lilla livet.

I början av min graviditet hade jag världens tarmkatarr och när den gick över fick jag en rejäl förkylning. Min graviditet har kantats av diverse sjukdomar, men bebisen hänger med än och frodas. Är i vecka 35.

• undrar

Tack, ja det är ju egentligen inget annat att göra än att sova, få i sig vätska och mat och bara ta det allmänt lugnt. Man orkar ju nte så mycket mer ändå.

• Den mysiga

Jag tror det är så att eftersom illamående kan bero på att kroppen vill rensa ut en del skit dvs vara ren då du blir gravid. Bla livmoder kan ju annars vara en station för att rensa ut gifter osv i kroppen men då du blir gravid så måste det vara rent där. I övergången då kroppen rensar ut gifterna kan man bli bla förkyld eller illamående. Själv har jag diarre ( kan ochså vara ett sätt att rensa ut)men slipper illamående !

Då du nu altså blir förkyld så räcker det nog för att rena kroppen och du behöver då inte reagera med illamående!

Hoppas nån förstod!!

• masg

Hej, i helgen som var blev jag också förkyld och lite febrig och vips var mitt illamående borta, vad skönt att höra att nån känt samma sak!!
    Kram Maria

• rödluvan

Oj!Presis som jag.
    Jag är i vecka 7 och sen jag blev förkyld (stannar hemma idag) har alla mina grav.symptom försvunnit. Jag blev förkyld i fredags och i lördags försvann symptomen. Har varit lite orolig...

Svar på tråden förkylning och gravid symtomen borta.