• evelina81

Lyssnar era 1 åringar till sitt namn?

Ibland undrar jag om min son har förstått vad han heter egentligen... Det är sällan han reagerar när man säger hans namn, dock kan han en del andra människors namn flytande. Funderar på hurvida andra 1 åringar lyssnar på sina namn.

• Svar på tråden Lyssnar era 1 åringar till sitt namn?
  • solfrost

Ja det gör han.

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Sandra678

Min dotter e 4 månader o hon lyssnar till sitt namn.

• ellen81

Har itne själv en ettåriong, men alla ettåringar jag känner har gjort det, och det före ett års ålder.

• mamma till Alexander

Ja och det har han gjort väldigt länge.

• evelina81

Hmmm nu blir jag orolig... Men tack för svaren iaf.

• älskadebarnbarn

ja, visst gör hon det och hon säger även sitt namn när man frågar vad hon heter, men klart hon är drygt 1 år, mera exakt 15 månader, men har lyssnat till sitt namn väldigt länge.

• War

Sonen har lyssnat till sitt namn länge och han är 9 månader nu.

• elinville

min 10 månaders lyssna till sitt namn...men bara när hon vill Är hon mitt uppe i nåt skiter hon väl i mig, hon håller faktiskt på att pilla med stenar....eller nåt annat Kanske samma med din?

Maja 070703
  • emelita

ja det har hon gjort jätte länge är 1år o snart 2månader
    hon förstår ovanligt mycket tycker vi o andra..
    men alla är olika,men regerar han? och om andra saker
    han kanske hör sämre el något

• evelina81
    elinville skrev 2008-05-14 21:41:20 följande:
    min 10 månaders lyssna till sitt namn...men bara när hon vill Är hon mitt uppe i nåt skiter hon väl i mig, hon håller faktiskt på att pilla med stenar....eller nåt annat Kanske samma med din?
    Du har nog rätt faktiskt. Frågade precis sambon om han upplevde det likadant som mig, men han sa att han upplever det mer som att sonen inte lyssnar, när han är upptagen.
Svar på tråden Lyssnar era 1 åringar till sitt namn?