• Anonym

vad händer i underlivet?

jag får som skinn bitar, alltså om ni tänker er sånt som små barn har i armvecken. en av dom är en leverfläck som lossnat halva från huden men nu ha det kommit som en vanlig skinnflisa. ingen vårta (eller hur se de ut) det är inte herpes eller något sånt utan bara hud. ha även besvärats av finnar i underlivet sen förlossningen, ehh vad händer?

• Svar på tråden vad händer i underlivet?
  • Anonym
    Anonym (me2) skrev 2008-05-14 23:06:56 följande:
    Janeg har också fått "finnar" efter förlossningen. Har kommit och gått. Typ aldrig haft förut! Det måste ju vara hormoner..? Blir som hårda knölar ganska djupt under skinnet om man säger så. På insidan av yttre blygdläpparna. Men har du fått mer inuti oxå?
    nej innuti har jag inte fått något utan detta sitter mellan benet och yttre blygläppen och är som vanlig hud
  • Anonym

me2: ja sånna finnar får jag, va lika dant efter min första förlossning

• Kya
    Anonym skrev 2008-05-14 23:07:49 följande:
    men är inte kondylom vårtor? och borde det inte komma o gå? den ena ha varit där i antal år och jag ha lämnat prover, den andra kom efter förlossningen och då lämna jag även cellprover innan och varit på kontroll efter. det är inget som klias eller kommer fler av
    jo, kondylom är vårtor... men de behöver inte se ut som vårtor som man får på tex händer.
    har läkaren sagt att han gör ett test för kondylom? för de får inte skicka in ett prov utan att du godkänt det.

och kondylom är en återkommande sjukdom, ja. men du ser det inte en vecka, och sen är det borta, för att komma igen nästa vecka

Jag tycker att du kan kosta på dig att gå till gyn för att ta en titt.
  • Anonym
    Skriv gärna en rad skrev 2008-05-14 23:14:13 följande:
    jo, kondylom är vårtor... men de behöver inte se ut som vårtor som man får på tex händer. har läkaren sagt att han gör ett test för kondylom? för de får inte skicka in ett prov utan att du godkänt det. och kondylom är en återkommande sjukdom, ja. men du ser det inte en vecka, och sen är det borta, för att komma igen nästa vecka Jag tycker att du kan kosta på dig att gå till gyn för att ta en titt.
    ja det har jag men kan be dom gör något i gen. men dessa förssvinner inte och är inget som kommer tillbaka så det är darför ja tvivlar, har in heller haft sex sen proven :)
  • Kya
    Anonym skrev 2008-05-14 23:17:50 följande:
    ja det har jag men kan be dom gör något i gen. men dessa förssvinner inte och är inget som kommer tillbaka så det är darför ja tvivlar, har in heller haft sex sen proven :)
    Nämen det kan ta tid, vettu. och varför man säger att det är återkommande, är för att det kan ligga latent och blossa upp tio år efter du blivit smittad. så att säga att man inte haft sex på länge funkar inte riktigt heller

Men jag tycker att det verkar skumt att läkaren ville ta prov, men inte gav svaret? för de ska meddela dig, även om du är frisk såklart.

jag tycker du ska ta ett snack med läkaren, åtminstone fråga vad som hände med provet?
  • Anonym
    Skriv gärna en rad skrev 2008-05-14 23:22:30 följande:
    Nämen det kan ta tid, vettu. och varför man säger att det är återkommande, är för att det kan ligga latent och blossa upp tio år efter du blivit smittad. så att säga att man inte haft sex på länge funkar inte riktigt heller Men jag tycker att det verkar skumt att läkaren ville ta prov, men inte gav svaret? för de ska meddela dig, även om du är frisk såklart.jag tycker du ska ta ett snack med läkaren, åtminstone fråga vad som hände med provet?
    förlåt om jag e otydlig :) men jo jag fick det på papper på återbesöket. tyckte det borde kommit mer än en som suttit på samma platts i kanske 4 år och den andra som suttit i 2mån
  • Kya
    Anonym skrev 2008-05-14 23:24:22 följande:
    förlåt om jag e otydlig :) men jo jag fick det på papper på återbesöket. tyckte det borde kommit mer än en som suttit på samma platts i kanske 4 år och den andra som suttit i 2mån
    nämen tidsmässigt så kan det stämma ändå!
    men fick du på papper att du inte har kondylom så har du inte kondylom

det kan också vara fettknölar? de kan uppkomma lite här och var på kroppen, och är egentligen bara en massa talg som samlas i en por. inte som en finne då, utan det stannar där!
  • summerlove6

jag tycker de låter som att de e en såkallad hängvårta.. sån har jag haft i armhålan vill jag minnas :P tror dom uppstår av värme.. :)

• Anonym (en till...)

Jag har också fått några "hudfärgade leverfläckar".
    Den ena sitter mellan benet och yttre blygdläppen och de andra två sitter i armhålan.

De går inte att pilla bort som man kan göra med andra prickar som ibland dyker upp, utan det här är som att peta bort en leverfläck, och det vill man ju inte. Men den ena råkade jag raka bort! Gick inte att undvika!
    Kan tillägga att jag fick barn för lite drygt ett halvår sedan. Vet inte om det har någon betydelse...

• Anonym
    summerlove6 skrev 2008-05-14 23:33:57 följande:
    jag tycker de låter som att de e en såkallad hängvårta.. sån har jag haft i armhålan vill jag minnas :P tror dom uppstår av värme.. :)
    jasså det har jag aldrig hört om :) e väldigt känslig mot värmen och får blåser på händerna på sommaren av värmen
    Anonym (en till...) skrev 2008-05-14 23:34:32 följande:
    Jag har också fått några "hudfärgade leverfläckar".Den ena sitter mellan benet och yttre blygdläppen och de andra två sitter i armhålan. De går inte att pilla bort som man kan göra med andra prickar som ibland dyker upp, utan det här är som att peta bort en leverfläck, och det vill man ju inte. Men den ena råkade jag raka bort! Gick inte att undvika!Kan tillägga att jag fick barn för lite drygt ett halvår sedan. Vet inte om det har någon betydelse... 
    ja den mellan benen råkade jag raka till så det blev som den blev :( kanske kan gyn ta bort dom
  • Anonym (en till...)
    summerlove6 skrev 2008-05-14 23:33:57 följande:
    Låter rätt så troligt att det kan ha att göra med värmen. Är ganska känslig på det området. Men sådana här har jag aldrig haft förut.
    Anonym skrev 2008-05-14 23:36:12 följande:
    ja den mellan benen råkade jag raka till så det blev som den blev :( kanske kan gyn ta bort dom
    Man får väl "råka" att raka bort de andra också! Men det känns lite läskigt att göra det med flit! Men det kanske det är värt, för de verkar ju inte komma tillbaka...
  • summerlove6

Anonym (en till...) skrev 2008-05-14 23:40:52 följande:

Man får väl "råka" att raka bort de andra också! Men det känns lite läskigt att göra det med flit! Men det kanske det är värt, för de verkar ju inte komma tillbaka...
    ta en sax.. haha :P
  • Anonym (orolig)

Är gravid i 8.nde månaden och har fått flikiga skinbitar i underlivet (ljumskar och yttre blygdläppar) trodde detta va kondylom men fick kollat upp att de va de inte??! har de ngt me grav att göra tro? har aldrig haft de här förut o min sambo har liknande men dom sitter på halsen...

• Anonym (wtf)

har också fått som små "hudflickar" mellan benen. en är lite större än de andra, har haft den i några månader. men upptäckte igår att jag även börjar få småsmå på t.ex. blygdläpparna (långt bak) och även på skinkorna (långt in). De gör inte ont eller så, och det går inte att riva bort dem. Den som är lite större stör jag mig enormt på, men den är hudfärgad och den gör inte ont när man "greppar", men sticker jag nageln igenom (för att testa om jag skulle kunna klippa bort den utan att det känns), så svider det till, så helt smärtfri verkar den inte vara även om man måste ta i ordentligt för att det ska göra ont. Är gravid i 8:e månaden, ska ha barn i slutet på juli. Vad beror det här på egentligen?

Svar på tråden vad händer i underlivet?