• Jojo77

Bra bil för långa?

Jag och min sambo skall köpa ny bil och han är lång (190) och stor så han tycker det är så trångt i förarsätet på det flesta bilar han provsuttit. Vill ha tips!

Nu har vi en Saab 95 och behöver egentligen inte en så stor bil men så stort bagageutrymmer för vi har inte några stora vagnar längre.

• Svar på tråden Bra bil för långa?
  • aktuelle

jag vet bara mondeo, men den är ju stor hela den :P

IRMA 0612 & HELGE 0801
  • Hera78

Min sambo är 1,88 och han får gott och väl plats i vår BMW 530

• Hera78

Annars har jag hört att Passat har väldigt gott om benutrymme både fram och bak.

• mickepicke

kolla på opel vectra

• Jojo77

tack för tipsen men är inte dessa bilar minst lika stora som en saab 95. verkar faktiskt vara svårt att hitta lite mindre med br autrymme för föraren

• memlan

Min man är 193cm och han säger att om man undviker de asiatiska bilarna och istället satsar på ex. VV, audi eller liknande så sitter han bra om han får dra stolen till det bakersta(i brist på bättre ord)läget.

• aktuelle

jo, usch för asiatiska bilarna , jag upplever att själva sittdelen är kortare. jag har långa ben, de är långa från höften till knät i proportion till resten av min kropp. (är 174 lång) Känns som om man sitter väldigt dåligt just pga liten sittyta också..

IRMA 0612 & HELGE 0801
  • Pixboy

Kolla på Opel Signum. En bil som bygger på Vectra men med en egen halvkombikaross. Slutade nyligen att säljas men lätt begagnade finns. Den är grymt rymlig i kupén

• Karisma

Min karl är 185cm och han pendlar till jobbet med en vw golf varje dag. Går hur bra som helst.

En volvo s60 kanske? Kanske behöver ni inte en kombi utan kan köpa en saab95 sedan?

En kompis karl är ca193cm de kör en vw passat.

Kram K.

Svar på tråden Bra bil för långa?