• ChokladBanan

Någon som försörjer sig genom daytrading?

Jag vet av ett par personer som, istället för att leva på sjukersättning eller gå arbetslösa, för tillfället sitter och placerar pengar dagarna i ändå - och tjänar hyfsat bra på det. Så pass mycket att de känner att det inte är värt att arbeta.

Finns det någon här som gör/har gjort detta under någon period eller känner till någon som sysslar med den här typen av försörjning, eller om det bara ger ett extra tillskott i kassan?

Jag är inte totalt blåst inom det här området, men inte heller superkunnig. Tips mottages med stort intresse och tacksamhet :P

• Svar på tråden Någon som försörjer sig genom daytrading?
  • ChokladBanan
    Tramsbyttan skrev 2008-05-15 21:19:22 följande:
    Jag vet en. :)
    Haha, okej... Det lät hemlighetsfullt :P

Skulle gärna vara så pass kunnig att man visste hur man gjorde. Han eller hon kanske har några nybörjartips att dela med sig av? Vilka sidor det är man sitter på t ex... :)

Några fler som har kunskaper i ämnet?
  • Keats

En kompis till mig lever på det, har även en släkting som gör det.

Båda två är strax över 30 år och båda är utbildade civilekonomer och har båda arbetat som börsmäklare under ett par år men nu arbetar de för sig själv från hemmet.

Har man kapitalet och intresset så är det väl bara att prova!

Du kan ju börja med en fiktiv portfölj.

• ChokladBanan
    SE10 skrev 2008-05-16 04:04:23 följande:
    borssnack.di.se/ kanske är ett bättre ställe att undersöka dessa saker på.
    [/citat]

Jo, det stämmer säkert. Synd att jag inte är riktigt så insatt bara :(
    Keats skrev 2008-05-16 08:22:50 följande:
    [citat]
    En kompis till mig lever på det, har även en släkting som gör det.Båda två är strax över 30 år och båda är utbildade civilekonomer och har båda arbetat som börsmäklare under ett par år men nu arbetar de för sig själv från hemmet.Har man kapitalet och intresset så är det väl bara att prova!Du kan ju börja med en fiktiv portfölj.
    Aha, det kanske jag skulle ha testat. Då förlorar man ju iallafall inget :)
  • Tramsbyttan

Tänkte oxå föreslå www.di.se och att öppna en kombinerad depå och testa sig fram.

Jag är själv inte denna personen, men jag tjänar en slant i månaden dock.

• ChokladBanan
    Tramsbyttan skrev 2008-05-16 18:51:24 följande:
    Tänkte oxå föreslå www.di.se och att öppna en kombinerad depå och testa sig fram.Jag är själv inte denna personen, men jag tjänar en slant i månaden dock.
    Alright, tror jag får ta och kolla upp detta :)
  • pumpkinpie

Alltså det där med daytrading är ganska knepigt, till och början behöver man ett ganska stort kapital att handla med för att det ska ge nåt, och så går 7 av 10 daytraders med förlust. Lite som att försörja sig på poker när man inte vet vad man gör.

Svar på tråden Någon som försörjer sig genom daytrading?