• Neko

Petad i ögat, ska man kolla upp det?

Vår ettåring rev min sambo i ögat för några timmar sedan och han har fortfarande jätteont trots 2 alvedon. Han har sköljt ögat noggrant och det syns ingenting i det, fast ettåringen hade nyligen kommit hem från dagis och kan ju haft vad som helst på händerna. Kan ju också blivit en rispa.

Bör han åka och kolla upp det på akuten eller något? Vill ju inte att det ska bli infekterat.

• Svar på tråden Petad i ögat, ska man kolla upp det?
  • Lilla Linnéa

har han jätte ont borde han låta en läkare kolla på det. Kan ju behövas ngn form av ögondroppar. Ring till sjukvårdsupplysningen och hör efter.

• Pilla70

tycker nog han ska kolla upp det,
    Min son rev mig i ögat och han rev en rispa på hornhinnan ( tror jag det var)
    och jag fick ögonsalva som skulle hålla rent och hjälpa till att läka.
    Och satan vad ont jag hade.

Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • Neko

Åkte till akuten, det var en rejäl rispa på hornhinnan, tack för svaren =)

• Neko

Pilla70, hur länge hade du ont? Saken är den att han borde egentligen vara på norrlandsmästerskapen i kendo i helgen ^^

• Pilla70
    Neko skrev 2008-05-16 00:37:35 följande:
    Pilla70, hur länge hade du ont? Saken är den att han borde egentligen vara på norrlandsmästerskapen i kendo i helgen ^^
    jag minns inte exakt men när jag väl fått salva så tror jag det blev bra på ett par dagar.
    Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • Neko

Oj, det är nästan värre idag, rinner gult klet ur ögat, jätterött och gör tydligen väldigt ont =/ Blir ingen kendo i helgen. Hur vet man om såret har blivit infekterat?

Svar på tråden Petad i ögat, ska man kolla upp det?