Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

Hjälp mig!

Om man skickar sms från ett anonymt kontantkort, går det på något sätt att spåra? Om man gör en polisanmälan, kan polisen ta reda på vem som äger kontantkortet?

• Svar på tråden Hjälp mig!
  • Anonym (Undrar)

Så inte ens polisen kan ta reda på det? Alltså de måste ju kunna kolla var det är köpt och kanske i så fall se om det blev köpt med kort och på så sätt spåra människan?

• Anonym (Undrar)

Eller?

• Anonym (Undrar)

Detta handlar snarare om förtal. Men om nu polisen skulle få för sig att undersöka det så grundligt så skulle dom kunna det?
    Har man kontakter hos polisen så kanske de gör en tjänst och undersöker så grundligt utan att det handlar om ett allvarligt brott?

• Anonym (Undrar)

Men om det är betalt med kort då?

• Anonym (Undrar)

Detta handlar inte om hot överhuvudtaget.

Jag har fått anonyma sms om att min pojkvän är otrogen och han hävdar att han inte är det. Han vill att jag ska göra en polisanmälan om förtal men jag känner att det känns meningslöst. Skulle polisen verkligen bry sig om en sån sak och lägga ner energi för att spåra det numret?

• Anonym (Undrar)

Har frågat polisen idag och de säger att det inte är lönt att anmäla. För det första är det inte direkt något brott. Jag blir inte hotad eller så. Och även om de skulle ta emot anmälan så skulle det läggas ner direkt. De undersöker inte sånt djupare.

Svar på tråden Hjälp mig!