USCH .. badrumsrenovering och hantverkare rännandes här hela dgarna.
MEN va jobbigt det är att ha massa hantverkare som kutar runt här i lägenheten varenda dag!!!
Mitt badrum var fuktskadat och för 3 veckor sen var dom här o rev ur och satte in torkmanicker. Fick en specialare som torkade upp på halva tiden *tack o lov* eftersom vi inte har grannar under.
I tisdags var det dags, då kom snickarn o rörmokaren och började riva ordentligt och bila om golvbrunn o elektrikern var här o grejjade med nåt.
Igår var chefen för hyresbolaget här tillsammans med snickare o rörmokare för att hitta bästa vägen att dra om vattenrören.
Jag bor ovanpå en gammal bank, och mitt badrum ligger såklart ovanpå valvet.. och för att dra om nåra rör så var dom då alltså tvungna att på nåt sätt borra sig igenom bankvalvets tak.. och golv för att hitta dom gamla rören
Nu har dom kommit på den extremt roliga och snygga iden att dra vatten från "lilltoan".. upp i taket, ut i hallen och sen vidare in i badrummet. (blir säkert jättesnyggt..)
Så idag 7.30... plingplång och där stod såklart rörmokaren (härligt att ställa klockan på 7 när man är ledig )
Nu håller han på o tokborrar o grejjar.. o snart ska han stänga av vattnet... usch o klockan är bara 8 på MORRONEN!
Under dan kommer även mattläggare för att spackla golvet i badrummet..
Sen nästa vecka ska det prajmas (stavas?) 5 gånger.. rörmokare, elektriker, mattläggare, målare o snickare kommer då att försöka hinna klart, men snickarn trodde inte att doms kulle hinna klart nästa vecka heller *suck o stön*
Det konstigaste är att alla hantverkare kommer hit jättetidigt.. men sen går dom härifrån vid 11-13.. och kommer inte tillbaka förräns tidigt nästa morron
Vore skönare om dom kunde åka till sina "eftermiddagskunder" på morronen och sen komma hit efter lunch Tur dom är så trevliga iallafall.
Rätt så LESS på det här nu.. känns som det var ett år sen dom började
Tvätta sig med tvättlapp istället för att duscha.. nje.. inte så roligt.
Sonen badar i badbalja i köket..nu är han hos sin pappa och jag hoppas han badar där innan han kommer hem i eftermiddag
Man känner sig ofräsch för jämnan tycker jag.
Jag får duscha på jobbet, men jag jobbar inte mer än 10 nätter i månaden. FÖr i det här huset finns ingenstanns där dom kunde fixa en dusch under tiden.
Men men.. jag får 50:- i avdrag på hyran per dag.. 100 kr dom dagar jag inte har nåt vatten alls.. och så betalar dom all el under den här tiden, som nu verkar dra sig mot 6 veckor och det är ju bra.
Men om 2 vekor.. då kommer jag ha finaste badrummet i hela samhället
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 09:27
Jaha.. så här har vi det idag 16/5
www.familjeliv.se/hem/mirris/galleri.php
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-21 18:40
Nu har jag iallafall badrumsmatta. Finns en suddig bild på en del av den. Dom har ju tejpat fast papper på golvet för att inte "slabba ner".
Men en lite bit matta syntes iallafall.
SKÖNT att börjar på o bli kalrt. Nu är det värsta gjort känns det som. Bara 1 vecka kvar..