Anonym (ledsen) skrev 2008-05-16 15:02:04 följande:
Jag undrar om man blir känslokall av amfetamin men klarar av att jobba. Vet att min kille tog de i fred men han hade ångest efteråt sa att han inte skulle ta mer. Men nu Är han helt känslokall säger att han bara vill va ifred när han kommer hem sent på kvällen stänger han in sig i ett rum och vill absolut inte prata. Sitter med datan och kollar annonser bara.Vill tillägga att han är alkoholist också. De har hänt många gånger förut att han tagit men blir osäker i alla fall. Undrar också hur länge man kan ta innan man måste göra uppehåll.
Jag får amfetamin i medicinskt syfte, och vet att de kan ge ganska bra humörsvägningar. Mest beror det på hur mkt han tagit.
Vet du att han tagit just A? att han har en såhär lång period av känslokallhet låter inte riktigt som A...
hur länge man kan ta utan uppehåll? Ja ligger man som jag på 40mg om dagen så ska man göra uppehåll en dag i veckan, tar man det i annat än medicinskt syfte så rekomenderar jag ett livslångt uppehåll. Det är inget att leka med, du stressar hjärtat, höjer blodtrycket m.m.
Amfetamin är mycket beroendeframkallande...