• Juliana82

Kan pappan till barnet vara hemma med vår 3-månaders?

Har äntligen kommit in på det programmet jag vill läsa, efter många sökningar. problemet är bara att jag är gravid och ska föda när som helst. Vid utbildningsstart kommer barnet vara 3 månader och vår son kommer vara 2 år (han går ej på dagis) Vad tror ni? kan en pappa vara hemma med en 3-månaders och 2-åring? Har ni varit i sammma situation? Snälla berätta hur det gick. Jag kommer att vara i skolan från ca 8.30-15.00. Jag känner mig orolig för att min man inte kommer klara av det. Förövrigt så ser han fram emot att få vara hemma och han är väldigt bra med vår son iallafall. Att söka utbildningen i år var t o m hans idé.

• Svar på tråden Kan pappan till barnet vara hemma med vår 3-månaders?
  • La Lola

Kan en mamma vara hemma med en 3 mån o en 2-åring?

Ja.

Vad är då skillnaden mot att en pappa är det?

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • sataya

klart han kan.. jag börjar jobba om en månad då är dottern 5mån mitt problem är att hon inte tar flaska.. men börjar man med den i tid går det nog bra...

Älskade Felicia 12/1 -08
  • Cia o krabaten

Klart han kan!
    Ställ in er på att varva med flaska på en gång så går det nog utmärkt.

• siamusen

Såvida han inte âr helt tappad bakom en vagn så ser jag absolut ingen anledning till att han inte skulle kunna det.

• Teskedsmamman

Sådana här inlägg gör mig en anings mörkrädd... är pappan helt imbecill eller har mamman total kontrollnoja?

Inget av det skulle jag tro men skrämmande att kvinnan inte har mer förtroende för sin man än så...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Tindra02

Självklart!!!!
    Det kommer han fixa galant
    Lycka till!!!

• InAbsentia

Du kan pumpa ur mjölk som pappan kan ge, eller varva med ersättning dagtid(om du tänkte amma alltså).

Antar att det är sånt som kan spöka när man undrar.

Se till att han lär sig vad som är bak och fram på bebben innan bara, lycka till ;)

• Tindra02
    Svar på #8
    InAbsentia skrev 2008-05-16 16:49:37 följande:
    .Se till att han lär sig vad som är bak och fram på bebben innan bara, lycka till ;)
  • Juliana82

Min man är verkligen toppen med barn. känner mig väldigt trygg när han tar ut pojken och e med honom. Dessutom har han mer tålamod än jag har. Det är nog bara jag som har total kontrollnoja!!! Äsch borde slappna av mer och vara glad åt att han är så bra med barn och att han verkligen vill vara hemma med dom

Svar på tråden Kan pappan till barnet vara hemma med vår 3-månaders?