• Envis

Gammal navelpiercing som plötsligt blivit inflammerad när jag är gravid??

Visste inte riktigt under vilken rubrik detta passade..

Men, jag är i alla fall gravid i v. 20 och i dag upptäckte jag att min gamla navelpiercing (som jag tog ut för typ TVÅ år sedan) börjat bli inflammerad.. Det är väldigt rött och irriterat och kommer massa var.. Jag fattar inte varför detta börjat helt plötsligt.. Är det för att magen börjat växa mer nu?? :S

Och kan det vara farligt för bebisen?? Jag menar, om det liksom sprider sig..?? Har inget bra hemma att tvätta med heller

• Svar på tråden Gammal navelpiercing som plötsligt blivit inflammerad när jag är gravid??
  • Intelligenti pauca
    Envis skrev 2008-05-16 22:55:02 följande:
    Visste inte riktigt under vilken rubrik detta passade..Men, jag är i alla fall gravid i v. 20 och i dag upptäckte jag att min gamla navelpiercing (som jag tog ut för typ TVÅ år sedan) börjat bli inflammerad.. Det är väldigt rött och irriterat och kommer massa var.. Jag fattar inte varför detta börjat helt plötsligt.. Är det för att magen börjat växa mer nu?? :SOch kan det vara farligt för bebisen?? Jag menar, om det liksom sprider sig..?? Har inget bra hemma att tvätta med heller
    Om du vill tvätta så koka upp vatten o låt det svalna av.Men det bästa är nog att prata med sjukvårdspersonal när du får möjlighet.
    Nej tacka vet jag Dr Dängroth.Han har vettiga kommentarer.
  • Envis

Sjukvårdsrådgivningen sa bara att jag skulle tvätta det när jag ringde och frågade..

Men jag tycker att det är lite skumt att det plötsligt blivit inflammerat när det var så länge sedan som jag tog ut piercingen..

• MrsMurphy

Exakt samma sak hände mig men jag plockade dessutom ut min för minst 6 år sedan så jag blev aningens snopen. Kan säga att det inte var någon vacker syn i slutet av graviditeten... Men försök bara att håll rent och pilla inte för mycket!

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Envis

Lättja77: Svårt att låta bli att pilla, vill ju trycka ut allt var :(

Frågade du din bm om det och blev det efter graviditeten då?

• MrsMurphy

Jag frågade bm och det var bara till att hålla efter och inte pilla allt för mycket... Skitsvårt att låta bli. Generad

Framemot slutet så såg man både in och utgångshålet väldigt uttänjt och själva kanalen var som en stor grop... Jag förstår numera varför man inte ska skaffa en sådan piercing!

Efter att jag fött så var det som sladdriga skinnflikar där men det har gått tillbaks nu (trots att jag har den sladdriga magen kvar ) så numera ser det inte så farligt ut! Men önskar verkligen att man kunde få bort detta totalt men verkar ju onekligen som om det inte komme växa ihop riktigt.

• Envis

Jag hade två piercingar i naveln, en i mitten och en på sidan. Det är den på sidan som blivit inflammerad, den andra verkar inte alls irriterad.. Och jag hoppas verkligen det förblir så då. Fy vad naveln kommer se ut annars :S

Men när blev din inflammerad då? Jag är ju halvvägs nu, menar du att det kan bli kvar hela graviditeten?

• MrsMurphy

För mig började det nångång i mitten och blev värre och värre iom att magen växte... Själva hålen var jättestora och uttänjda och hålet inne i naveln var verkligen inte inne i naveln till slut.  Och sen inflammationen som gjorde att det såg så fräscht ut...

Fast nu ser det helt ok ut! Man ser ju hålet men ingen inflammation alls!

• MrsMurphy
    Envis skrev 2008-05-16 23:38:06 följande:
    Vad tvättade du med då?
    Hmmmm... Fundersam Jag kommer faktiskt inte ihåg vad jag använde. Jag vet att jag gick till apoteket och visade härligheten och att dom plockade fram några saker till mig! Erkänner dock att jag ansträngde mig ett tag men sen gav jag sjutton i det... Generad
  • hejsvej

Du kan koka upp vatten och lägga i lite salt så att det löser sig. Badda sedan i naveln eller lägg sig en bomullstuss indränkt i lösningen och låt ligga en bra stund. Det desinfekterar bra. Det tipset fick jag av pircaren när min navelpiercing blev jätteinfekterad ett tag efter att jag piercat mig. Hade också en massa var och sånt... inte alls trevligt. Det hjälpte iaf med saltlösningen.

Svar på tråden Gammal navelpiercing som plötsligt blivit inflammerad när jag är gravid??