limefrukt skrev 2008-05-17 14:24:08 följande:
Vi hade skrivit önskelista och fick i princip bara saker som fanns med på den. Så vi är mer än nöjda.
Men finns ingen lista att tillgå så tycker jag att det är en god idé att köpa nån form av spabehandling eller liknande till paret. Det finns en uppsjö av olika behanlingar till lika varierande priser. Allt från fotmassage i en halv timme till en hel helg vid nåt spahotell.
I allmänhet tror jag mycket på upplevelsegåvor, eftersom som folk generellt har "allt" och lite till idag vad gäller husgeråd och dylikt.
Bägge gångerna jag har gift mig har vi haft önskelistor så vi fick inget onödigt skräp vid någon av gångerna, det uppskattade jag

Nu när jag gifte mig senats var det presenten från min pappa (och det var det vid första bröllopet också kom jag på nu) som vi uppskattade mest för det var vad vi behövde allra mest. Pangar till en ny soffa och det var ingen summa satt.
Vad jag skulle ha avskytt att få i present är just en upplevelsegåva och därför aldrig ge någon själv. Och tänka mig för så jag inte ger vad jag skulle villja ha i present istället för vad som skulle passa brudparet.
Nu är jag så knepig att jag inte är jätteglad för att ge bort reda pengar men önskade mig det själv (och har önskat mig det många gånger i födelsedagspresent då jag har sparat till olika dyra hundtillbehör)
Men om jag inte kommer på något annat ger jag hellre pengar eller ett presentkort i tex ett stort köpcentrum (så det kanske gäller i 50 butiker) så de får köpa det de vill ha.