• Crazy Baby

Vad var det bästa/mest uppskattade ni fick i bröllopspresent?

Snart är det dags för vänners bröllop och det är stvätstopp på idéer om present!

Vad fick ni som var bra respektive INTE bra i bröllopspresent?

Eller har just du varit den som gett bort den mest uppskattade presenten av alla, berätta!

Jag och maken gifte oss i hemlighet så vi "slapp" ju presenter!

• Svar på tråden Vad var det bästa/mest uppskattade ni fick i bröllopspresent?
  • HeddaBigBum

Jess69:
    Vilka bra ideér du sitter inne med då!!
    En handmålad sopkvast är himla mysigt också!

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Crazy Baby

Det där med brevlåda är ingen dum idé! De letar hus just nu och hoppas väl på att hitta nåt ganska snart!

tack för alla tips!

• limefrukt

Vi hade skrivit önskelista och fick i princip bara saker som fanns med på den. Så vi är mer än nöjda.
    Men finns ingen lista att tillgå så tycker jag att det är en god idé att köpa nån form av spabehandling eller liknande till paret. Det finns en uppsjö av olika behanlingar till lika varierande priser. Allt från fotmassage i en halv timme till en hel helg vid nåt spahotell.
    I allmänhet tror jag mycket på upplevelsegåvor, eftersom som folk generellt har "allt" och lite till idag vad gäller husgeråd och dylikt.

• Sfinxen

Bidraget till bröllopsresan var klart uppskattat! Är inte så mycket för prylar, och att få hjälp på traven med att åka iväg bara vi två och mysa var en fantastisk gåva från våra gäster.

• Sebastian Källman

Min svägerska gör jättefina "Vinhus", som borde vara perfekta som bröllopspresent!

Kolla på dem här: www.kvarnslatten.se/

MVH, Sebastian. 

• Houdini
    limefrukt skrev 2008-05-17 14:24:08 följande:
    Vi hade skrivit önskelista och fick i princip bara saker som fanns med på den. Så vi är mer än nöjda.
    Men finns ingen lista att tillgå så tycker jag att det är en god idé att köpa nån form av spabehandling eller liknande till paret. Det finns en uppsjö av olika behanlingar till lika varierande priser. Allt från fotmassage i en halv timme till en hel helg vid nåt spahotell.
    I allmänhet tror jag mycket på upplevelsegåvor, eftersom som folk generellt har "allt" och lite till idag vad gäller husgeråd och dylikt.
    Bägge gångerna jag har gift mig har vi haft önskelistor så vi fick inget onödigt skräp vid någon av gångerna, det uppskattade jag Flört Nu när jag gifte mig senats var det presenten från min pappa (och det var det vid första bröllopet också kom jag på nu) som vi uppskattade mest för det var vad vi behövde allra mest. Pangar till en ny soffa och det var ingen summa satt.

Vad jag skulle ha avskytt att få i present är just en upplevelsegåva och därför aldrig ge någon själv. Och tänka mig för så jag inte ger vad jag skulle villja ha i present istället för vad som skulle passa brudparet.

Nu är jag så knepig att jag inte är jätteglad för att ge bort reda pengar men önskade mig det själv (och har önskat mig det många gånger i födelsedagspresent då jag har sparat till olika dyra hundtillbehör) 

Men om jag inte kommer på något annat ger jag hellre pengar eller ett presentkort i tex ett stort köpcentrum (så det kanske gäller i 50 butiker) så de får köpa det de vill ha.       
  • Hamingja

Vi fick mest traditionella grejor, som en stor, fin linneduk och ett vackert påslakanset till dubbelsängen. Vi - eller i alla fall jag! - uppskattade det mycket.

En sak som inte var bra, var en liten servis. (Sex delar av flata tallrikar, assietter och djupa tallrikar, plus en soppterrin. Och kanske något mer som jag glömt nu.) Problemet var dels att porslinet var väldigt dåligt och gick sönder fort, och dels att den var inköpt i öststaterna någonstans och det inte gick att komplettera delar här i Sverige. Den kombinationen är rätt värdelös... Annars är ju en servis en jättebra bröllopsgåva, men då ska det vara bra och hållbart porslin som går att komplettera på butiker i varje svensk stad. Typ Ostindia, Swedish Grace... Har man inte råd med det, så tycker jag att det är bättre att man väljer en billigare present - som kan vara billig, så att säga, utan att det stör. 

• korfu08

Pengar till bröllopsresan, vi valde delfin och valsafari på resemålet för de pengarna. Vi var på Azorerna ett underbart ställe, och ett minne för livet och sen pengarna vi fick, för vi skulle flytta precis efter bröllopet och för de köpte vi möbler, och det är möbler vi är nöjda med och sen bröllopspärmen som en kompis gjorde med roliga bilder och klistermärken och text från bröllopet, en jättefin present och ett fint minne. Den tittar vår dotter i idag, hon var inte född då, men tycker det är jätteskoj att titta i den.

• Mälaröbo

Fick flera bra saker! Bl.a. biljetter till en show några månader senare, inkl middag, skjuts o barnvakt. Enfärgat fint bäddset där givaren målat våra namn på örngotten. En resa med svärisarna till Spanien. Resväskor mm.

• Grön Anna

Den allra bästa presenten vi fick var en tandemcykel. Absolut inget vi skulle köpt själva men oj så mkt skoj vi haft med den.
    Pengar var ju också väldigt uppskattat förstås.

• JoJoBang
    Den jag gillade bäst var resebidraget vi fick till en bröllopsresa, gör den så mycket bättre

både jag och tjejen uppskattade även de upplevelser som vi fick att göra efter bröllopet. Blev lite mer 'lyxigare' än vanligt därefter. Gillade speciellt en ölprovning med ost på Taysta 

sen fick vi massa konstiga saker, onödiga saker faktiskt

• Lina2017

Vi hade önskelista, vilket underlättade för våra gäster. Det var bara en släkting som kommenterade som negativt "får jag inte bestämma själv vad jag skall köpa?". Det som var konstigt var att hen själv hade fått massa konstiga saker hen inte ville ha på sitt bröllop (som personen valde att spara i sina kartonger och ge bort i sin tur till andra personer som gifte sig!?), så jag tyckte att den personen borde varit mest förstående. 

Vi önskade oss inga pengar, men när vi öppnade presenten från min mamma så var det en jätte ful tekanna(?!) men när vi öppnade locket på den så var det en lapp med texten "notan är betald". Oerhört uppskattat!

Av mina kollegor fick vi en Tefal maskin, som man både kunde göra Belgiska våfflor, toast och vanliga våfflor i: www.mediamarkt.se/sv/product/_tefal-sw852d12-snack-collection-1270555.html 
    Också jätte uppskattat!

• Bertram

Vi fick "bara" en present, eftersom vi gifte oss i hemligthet, men vi fick en diskmaskin.
    Bästa presenten nånsin :D

• patweh

Låter som alla har fått någonting riktigt bra i Bröllopspresent, det glädjer mig!! Själv fick jag massvis med onödiga prylar som jag aldrig använde efteråt. Men man ska inte klaga :)

Hur som haver, den bästa presenten fick jag av mina svärföräldrar och det var en vinprovning av Emil på Taysta. Det var härligt att som nygifta kunna unna sig en rolig upplevelse efter bröllopet. Vi gjorde det till en grey. Först gick vi på vinprovningen som var riktigt underhållande. Lite små berusade traskade vi vidare till restaurangen och åt lite mat och så sov vi sedan även över på hotellet och hade en mysig kväll. Det var toppen! Blev lite som en mini-bröllopsresa. Så det kan jag starkt rekommendera som present!

Förutom det så fick vi även en massagestol som har kommit till användning, så det kanske jag även kan rekommendera. Kommer inte ihåg vad modellen heter, men den kommer från Jysk i alle fall. Men sök på bäst i test i stället så kanske du, till och med, hittar en bättre modell än vad jag fick ;) 

• MikaelGoran

Vinprovning är alltid en underbar present att få. Gav det till min syster och hennes sambo för ett tag sedan och det var väldigt uppskattat kan jag lova. Nu ska dem gifta sig och letar med ljus och lykta efter någon ny upplevelse eller present att ge... Inte helt lätt...

Hittar lite olika förslag på bröllopspresenter men inget som jag känner mig supertaggad på. Kanske en spa natt? Har någon ett bra förslag som jag kan köpa, hade varit evigt tacksam!!

• nevermind

Ingenting. Det var det vi önskade oss. Orka ha en massa vaser och skit som andra tycker är snyggt...

Svar på tråden Vad var det bästa/mest uppskattade ni fick i bröllopspresent?