• Knytets mamma

Ridmöjligheter/Ridskola Sjöbo/omnejd

Undrar om någon har koll på ridskolor runt Sjöbo.
    Har spanat runt lite, men det är ett magert reultat jag fått fram.
    Främst gäller det typ ponnyridning för min fyraåring, men det är väl klart att en gammal hästtjej som jag känner en längtan efter att få hoppa upp på hästryggen.

Så någon som har ett bra tips? Ponnyridning, ridlektion, privat lektion?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 11:36
    Oops! Hamnade visst lite fel.

• Svar på tråden Ridmöjligheter/Ridskola Sjöbo/omnejd
  • susan1

Min dotter gick på ridskola i Västerstad ( väg 13 mellan Sjöbo & Hörby). Sen finns ju Hummlamaden som ligger mot Blentarpshållet. Ystads ridskola ska också vara bra har jag hört men har inte själv någon erfarenhet därifrån. Ska finnas en i Tolånga också. Hör av dig om du behöver hjälp med att få fram telnr.

• Knytets mamma

En i Tolånga? Vi bor ju bara ett par kilometer från Tolånga som det fanns en där hade det varit perfekt.

• susan1

Ska se om jag kan få fram telnr till de i Tolånga. Kan inte bli förrän på Måndag, ska höra med min dotters förskola för de vet. Jag återkommer

• Knytets mamma

Tack, det hade varit jätteschysst!

• susan1

Jag lovade nog lite för mycket, telnr kan jag inte fixa men stallet heter " Stall Moon" och ligger ut mot Vanstad, inte Tolånga. Ska tillägga att det är detta stall som det har stått om i tidningen så jag vet inte om hon ska ha öppet längre. Det finns en som heter Marie(a) Lindqvist, Lundqvist, Lundström eller något sådant, som tydligen ska vara bra. Hennes nummer får du nog ringa nummerupplysningen om men hon ska också finnas här i krokarna. Ledsen att jag inte kunde vara till mer hjälp, hoppas ni får rida både du och din dotter.

• Knytets mamma

Tack ändå.
    Tror de har fått förlängd dispens angående bristen på stallplatser för sina hästar.
    Skall säkert lyckas finna ut något.
    Tack än en gång

Svar på tråden Ridmöjligheter/Ridskola Sjöbo/omnejd