Styvföräldrar
Här på detta forum kan man läsa hela tiden om föräldrar som skaffat sig en partner som har barn sen tidigare. Dom skriver dom mest upprörande saker som att dom inte tycker om barnet och att det kan ju minsann inte vara deras fel.. dom prioriterade inte så när dom träffade partnern osv...
-jag mår illa ska jag säga. Fanns inte barnet då? Förstod du inte att det skulle finnas kvar? Enligt min mening så skaffar man sig en kille så får man hans barn på köpet. PUNKT. Sen att man inte älskar dom förbehållslöst som föräldrarna förhoppningsvis gör det är ju en annan sak. Det är ju ett livsavgörande val man gör likaväl som att välj bort en kille som inte vill gifta sig eller skaffa barn om man nu vill det själv. Då blir man väl inte ihop med honom även om man känner väldigt starkt?
Sen fattar jag inte hur en kille kan välja att skaffa en sån tjej faktiskt. Jag kommer aldrig skaffa en kille som har den synen på mina barn. Jag hoppas då att min fd. skaffar en tjej som har empati och massor av kärlek att ge, inte bara sig själv utan alla i den nya familjen. Bevare mig väl för att växa upp med en styvmor som inte kan vara en snäll extravuxen i barnets närhet. Och jag är helt övertygad om att barnet märker hur ni känner utan att ni är direkt muntligen elaka. Jag är även övertygad om att ni som känner såhär skadar barnets självkänsla för livet om ni får vara med tillräckligt många år i barnets liv.
Jag svarade på en av dessa hemska trådar och fick mitt inlägg borttaget av moderatorn då det tydligen var ett påhopp.
Jag ska också skriva som ni brukar: -jag vill inte bli påhoppad här, det är inte därför jag skriver, Det är inte mitt fel hur jag känner, eller hur?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 12:35
Jag menar ju inte att styvföräldrar är "tummen ner" vilket man kanske kan tolka det som. Det tycker jag verkligen inte!