Hur ofta badar ni era 1-2-åringar?
Som rubriken lyder; hur ofta badar era barn som är mellan 1-2 år gamla?
Komplettera gärna ert svar med om era barn går på förskola, vad ni använder (tvål, olja etc) vid badet.
Som rubriken lyder; hur ofta badar era barn som är mellan 1-2 år gamla?
Komplettera gärna ert svar med om era barn går på förskola, vad ni använder (tvål, olja etc) vid badet.
min ettåring badar jag varannan dag. Inte för att hon är smutsig utan för att hon var rädd bada. Så jag börja göra det mer ofta för att vänja henne
Sonen badar varje kväll,inte för att han är en lortgris men för att få ett mysigt avslut på dagen.Det är han och pappa som badar.
Tvål bara när det behövs,annars bara vanligt vatten och ibland lite olja i vattnet.
Nu skrev jag en gång i veckan för då får de sitta och leka/njuta/plaska i badet och får naglarna klippta, håret tvättat och öronen topsade och så. Men jag tvättar av dem i duschen varje morgon från midjan och neråt. "Tvättar bort nattblöjan" varje morgon på tvååringen och smörjer in benen med Miniderm för att hon inte ska bli torr. Ettåringen tvättar jag av under duschen när en till ett par ggr per dag dvs när jag byter bajsblöja. Miniderm på honom också. Ingen tvål på någon av dem dock vid duschningarna.
mina barn badar 3 ggr i veckan . men de dagar vi är ute och lekar hela dagarna så blir det varje dag.. nu på sommaren när det är mycket i sandlådan så blir det varje dag
Kanske ska svara jag också :)
Vi badar dottern ca 3 gånger per vecka. En av gångerna är ett "riktigt" bad i badkar med plastankor etc. De två andra gångerna är en snabb vända under duschen.
Använder olja i badvattnet och vid duschningen inget alls, då jag vill undvika att torka ut huden. Smörjer in med olja eller Miniderm efter bad/dusch.
Övriga dagar tvättas dottern med tvättlappar. Ibland blir det mer än tre bad per vecka, beror ju på hur mycket hon skitat ner sig :)
1-2 gånger i veckan.
2 g i veckan ungefär och nu för tiden blir det oftast dusch i stället för bad.
Avänder sällan shampo och tvål på henne, däremot alltid tvål i blöjregionen
1 gång i veckan, sen duschar hon 2-3 gånge i veckan. använder schampo när dtetbehövs,annars tvål med barnolja i
Vår son badar varje kväll då vi har det som en mysig kvällsrutin å dessutom älskar han att bada!
Nu har vi börjat duscha sonen i stället för att bada. Han är 15 månader och duschar ca var 3:e dag. Innan badade han varannan-var tredje dag. Använder Natusan top-to-toe wash både på hud och hår, funkar super!