• Mamma och Mor

Hur ofta badar ni era 1-2-åringar?

Som rubriken lyder; hur ofta badar era barn som är mellan 1-2 år gamla?
    Komplettera gärna ert svar med om era barn går på förskola, vad ni använder (tvål, olja etc) vid badet.

~Vår fina tjej - Miriam 061213~
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta badar ni era 1-2-åringar?
  • Smilla 78

Man jag tvättar honom bara 1-2 ggr i veckan och jag använder själv han s tvål för att vara snäll mot hans hud

Lycklig mamma till Neo 14 månader!
  • Sanda

jag har en ett åring och en tvååring, dom badar 2 gånger i veckan. Sitter i badkaret tillsammans med vanlig duschtvål i. Sen tävttar jag håret på dom medans dom badar coh spolar av med duschen.

Adrian 060206 Agnes 070413 = Kärlek
  • MammaMie

Han badar ca 5 ggr vecka med barnolja i vattnet för att det är mysigt, han blir lugn innan sovdags (alltid eftertraktat hos en vild tvååring!) Tvätta hår och sådant görs ca 1 gång/vecka.

• himla

1 ggr i veckan .. båda gillar att bada MEN sonen har väldig eksem som blossar upp vid vattenkontakt så vi har fått order att bara bada 1 ggr i veckan .... ja om det inte uppstår tillfällen emellan då som man måste ner i badet....

Nu får ju syrran hänga med på det badschemat så det inte blir en massa avundsjuka !

mycket olja i vattnet och lite shampoo i håret... ååå vad jag hoppas att hans hud blir bättre snart !!!

♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥mf 0511 & 0711♥
  • Miss Lau

Min 2 åring badar ungefär 1 ggr/vecka. Har olja i vattnet och använder inte tvål. Tvättar håret med schampo ungefär 1 ggr/månad.

• mammajoanna

blir bara två gånger i veckan (eller vid behov) då min lilla tjej helt plötsligt avskyr det och klamrar sig hysteriskt fast vid mig´.. förstår inte vad som hänt.. hon gillade det förr, då blev det nästan varannan dag, men nu HATAR hon det..

• vestermark

Bad/dusch ca 1 gång/vecka
    Nu vill hon ibland duscha med mej, så då blir det lite oftare.
    Använder schampo ibland om det är mycket mat i håret eller så. Olja i vattnet när hon badar. Smörjer med babylotion eller olja efter dusch.
    Hon går förskola.

Svar på tråden Hur ofta badar ni era 1-2-åringar?