Hur ofta badar ni era 1-2-åringar?
Som rubriken lyder; hur ofta badar era barn som är mellan 1-2 år gamla?
Komplettera gärna ert svar med om era barn går på förskola, vad ni använder (tvål, olja etc) vid badet.
Som rubriken lyder; hur ofta badar era barn som är mellan 1-2 år gamla?
Komplettera gärna ert svar med om era barn går på förskola, vad ni använder (tvål, olja etc) vid badet.
Man jag tvättar honom bara 1-2 ggr i veckan och jag använder själv han s tvål för att vara snäll mot hans hud
nästan varje dag, men tvättar håret ca gång i veckan
jag har en ett åring och en tvååring, dom badar 2 gånger i veckan. Sitter i badkaret tillsammans med vanlig duschtvål i. Sen tävttar jag håret på dom medans dom badar coh spolar av med duschen.
Ca 3 gånger i veckan,babysim är då inkluderat.
Han badar ca 5 ggr vecka med barnolja i vattnet för att det är mysigt, han blir lugn innan sovdags (alltid eftertraktat hos en vild tvååring!) Tvätta hår och sådant görs ca 1 gång/vecka.
Varje dag. Inte för att det behövs utan för att han älskar det.
1 ggr i veckan .. båda gillar att bada MEN sonen har väldig eksem som blossar upp vid vattenkontakt så vi har fått order att bara bada 1 ggr i veckan .... ja om det inte uppstår tillfällen emellan då som man måste ner i badet....
Nu får ju syrran hänga med på det badschemat så det inte blir en massa avundsjuka !
mycket olja i vattnet och lite shampoo i håret... ååå vad jag hoppas att hans hud blir bättre snart !!!
Min 2 åring badar ungefär 1 ggr/vecka. Har olja i vattnet och använder inte tvål. Tvättar håret med schampo ungefär 1 ggr/månad.
blir bara två gånger i veckan (eller vid behov) då min lilla tjej helt plötsligt avskyr det och klamrar sig hysteriskt fast vid mig´.. förstår inte vad som hänt.. hon gillade det förr, då blev det nästan varannan dag, men nu HATAR hon det..
Bad/dusch ca 1 gång/vecka
Nu vill hon ibland duscha med mej, så då blir det lite oftare.
Använder schampo ibland om det är mycket mat i håret eller så. Olja i vattnet när hon badar. Smörjer med babylotion eller olja efter dusch.
Hon går förskola.