• Eisa

Joelbitar

">

Alltså allvarligt. Listen to the intro. Hur tänkte de? Beatet är inte direkt tight, sångaren kan inte direkt kallas sångare, texten är ett kapitel för sig  och så ett barn med DS som skulle ÖKA förståelsen för annorlunda barn, men man blev bara rädd när man såg honom.

Hur tänkte SVT här?
  • Svar på tråden Joelbitar
  • ludenben

haha nej han som sjunger har ju en rätt kass röst... låter la lite töntigt

Eisa skrev 2008-05-17 18:53:19 följande:
    Alltså, den HAR ju nånting... Men... Den kommer inte till sin rätt i det där introt.
  • Eisa
    ludenben skrev 2008-05-17 18:54:22 följande:
    haha nej han som sjunger har ju en rätt kass röst... låter la lite töntigt
    Haha, jaaaaa....
  • MajaLinnéa

Jag minns Joelbitar med fasa...
    Jag tyckte enbart han var konstig, obehaglig och läskig.
    Jag minns att jag ofta tänkte "jag hoppas att jag ALDRIG behöver träffa Joel!"...

• ludenben

haha jag blev rädd för skrotnisse så det är väl inte omöjligt att man kan bli rädd för joel med iofs

MajaLinnéa skrev 2008-05-17 19:00:07 följande:
    Jag minns Joelbitar med fasa...Jag tyckte enbart han var konstig, obehaglig och läskig.Jag minns att jag ofta tänkte "jag hoppas att jag ALDRIG behöver träffa Joel!"...
  • Tecken
    ludenben skrev 2008-05-17 19:01:38 följande:
    haha jag blev rädd för skrotnisse så det är väl inte omöjligt att man kan bli rädd för joel med iofs
    Jag var bara rädd för Björkman...
  • Eisa
    Tecken skrev 2008-05-17 19:02:14 följande:
    Jag var bara rädd för Björkman...
    Björkman? Vilken Björkman?
  • ludenben

ja det undrar jag med

Eisa skrev 2008-05-17 19:03:14 följande:
  • Tecken
    Eisa skrev 2008-05-17 19:03:14 följande:
    I Skrotnisse. Han var den elaka som var rädd för sin mamma.
  • ludenben

jasså haha. jag var så rädd för den att jag inte våga kolla på den. kommer bara ihåg själva skrotnisse

Tecken skrev 2008-05-17 19:04:24 följande:
  • Eisa
    Tecken skrev 2008-05-17 19:04:24 följande:
    Okej, jag satte mig liksom aldrig in i skrotnisse av nån anledning.
  • Lotlas
    MajaLinnéa skrev 2008-05-17 19:00:07 följande:
    Jag minns Joelbitar med fasa...Jag tyckte enbart han var konstig, obehaglig och läskig.Jag minns att jag ofta tänkte "jag hoppas att jag ALDRIG behöver träffa Joel!"...
    Samma här! Det måste ha blivit något fel när de gjorde programmet....

Skrotnisse var också läskigt, särskilt Björkman, men jag vågade titta ibland...
  • Rabelais
    Eisa skrev 2008-05-17 18:44:16 följande:
    Hur tänkte SVT här?
    Typ så här:

"Hur kan vi öööka toleraaansen för baaarn med DS i saaamhället? Jag vet, vi gör ett gulligt TeeeVeee program om ett litet baaarn med DS så får alla de andra baaarnen se att baaarn med DS inte är ett dugg annourlundaaa än de sjääälva. Och sen när deee växer upp kommer deee att ääälska baaarn med DS och aaaldrig se neeer på dem!"

Fast resultatet blev tvärt om. Man lärde sig att DS-barn är skrikiga, jobbiga, äckliga, äter bajs och kan inte prata. Och så kom man för alltid att associera namnet Joel med en gallskrikande unge som hellre rullade sig i lera än lekte med de andra.
Svar på tråden Joelbitar