Inlägg från: Petronella |Visa alla inlägg
  • Petronella

Opeyas "häxdryck"

sitter och sörplar i mej denna dryck som opeya rekommenderade.. hon åkte vällan in till förlossningen dagen efter, eller har någon hört nått ifrån henne?

är visserligen bara i 37+1 men hoppas endå få igång allt inom en vecka..

fy urk att cayennepepparn bränner.. bläää

• Svar på tråden Opeyas "häxdryck"
  • Petronella

Det är klart :)
    1½liter vatten
    2-4msk honung
    2pressade citroner
    2tsk cayennpeppar
    2msk råriven ingefära
    ½ drycken första dan och andra ½ nästa om inget händer...

Tänker du Mitha göra ett försök? Skulle vara kul att göra det samtidigt och se på reaktionerna...

Förresten...
    min barnmorska rekommenderade fönstertvätt(men inte så att jag föll) i kombination med stark mat, ifall jag ville sätta fart på förlossningen.. blev väldigt förvånad eftersom de flesta, vad jag har hört, har fått sneda blickar ifrån sina barnmorskor.. åtminstone verkade hon av den åsikten att det är okej att försöka..

• Petronella

knappast gör det magen trög ivarje fall ;) börjar redan känna rumsteringar i tarmarna, fast jag druckigt endast ett glas av drycken.. för jävligt är det, men ma vill ju så gärna få igång förlossningen :D

kramar

skriver mer när det händer nått..

• Petronella

gick av och an ut med hunden och fick sammandragningar efter en stund(har inte haft såna på länge)... men de är tillsvidare bara förvärkar..

msblaise, jag har ätit väldigt mycket rödbetor, men inget händer, och jalopeno äter jag numera till varje maträtt, men inget vill hända...

elma, mitt datum har blivit flyttat fram och tillbaka, har beräknat den 27.4 men enligt senaste ultraljudet är det beräknade datumet den14.4... man får bara hoppas att våra ungar så småningom ville kika ut.. :)

kramar!!! :D

• Petronella

tänkte bara uppdatera... har sammandragningar men inga värkar. sitter och dricker andra satsen..

mitha, på sätt och vis är det bra att kroppen inte reagerar på dessa utdrivningsmetoder om inte allt är klart.. jag misstänker att min kropp inte heller är färdig, men vill trots det försöka.. nog för att man blir nästan svimfärdig av drycken.. :D

kramar

Svar på tråden Opeyas "häxdryck"