• Huma9297

Håglös och apatisk... vad göra?

Är det fler som känner som jag, att allt känns meningslöst? För mig är det värst på förmiddagarna, känslan släpper oftast vid två-tretiden. Men innan dess vill jag knappt kliva upp ur sängen och känner mig som en värdelös människa, orkar inte ta mig för något. Känns som att jag är i en glaskupa och ser ingen glädje med något.

Jag har sluppit illamående, men den här känslan av att vara så låg är skitjobbig. Jag sjukskrev mig från jobbet i onsdags. Är det någon som är i samma sits? Eller som har tips på vad jag ska göra?
    Jag är i v 8, snart 9.

• Svar på tråden Håglös och apatisk... vad göra?
  • violatricolor

hej huma,

jag kan absolut känna igen det du säger, o vet inte om det är nån tröst, men i efterhand kan jag se hur naturligt det är att det blir så - hormoner.
    hormoner, hormoner...vi reagerar ju olika på dom, men det släpper så småningom. om inte, snacka med barnmorskan så kanske hon har några tips eller så är det vanligt att man tar ett snack med kurator på mvc. lycka till.

• Huma9297

Ja, jag försöker rycka tag i mig själv och ändå göra saker som jag vet att jag tycker om i vanliga fall, för att inte falla djupare ner i depplandet. Men ingenting alls lockar. Jag hoppas att det går över snart. Tur att det känns bättre på kvällarna i alla fall.

• Filurens mamma

Hej, vad tufft för dig... Jag tipsar om att be doktorn att ta blodprov som visar dina sköldkörtelvärden. Det ska vara tre st olika värden. Sköldkörteln hänger ihop med hormonsystemet och en låg sköldkörtel kan ge symptom som du beskriver. Det finns kopplingar mellan graviditet och sköldkörtel-rubbningar... Hoppas det känns bättre snart!

Svar på tråden Håglös och apatisk... vad göra?