Härligt att ni fått komma hem!
Ja vi är kvar på neo. Här släpper de inte hem någon förrän bebisarna kan äta själv vid alla "mål". Så planen för vår lille son ser ut som följer: lära sig reglera temperaturen själv. Nu har de stängt värmen i kuvösen så förhoppningsvis kommer han ut i minispjälsäng på måndag. Sedan ska koffeinet trappas ut... och amningen fungera. Sedan görs ett test av andning/saturation/hjärtverksamhet under en natt och därefter får vi åka hem. Förhoppningsvis inom tre veckor, då han är 37,5-38 veckor. (Nu är han 35v eller 34v+5d kanske!?)
Men jag inser att det är väldigt olika mellan neo-avdelningar. Har de gjort någon sov-test på din lille kille Elpida?
Elpida skrev 2008-05-24 10:02:48 följande:
Bliglinja, vad jag förstod hade det med vikten att göra, men helt klart är det individuellt också. Här pratade dom om 2.5 kg innan dom har rikgtig kraft i sugandet, men andra här i tråden har ammat tidigare. I natt var jag tvungen att öppna hålen i nappen till flaskan...han hade ingen ork alls att äta... Hoppas att det är tillfälligt. Dessutom pajade mina 2 pumpar!! Aj aj aj, jag är urusel på att handpumpa så tuttarna är helt stenhårda.Min kille vägde 2200 gr när vi fick ta hem honom i torsdags. Är du kvar på neo med lillen? När ska ni/han få komma hem??Det verkar som de flesta i den här tråden har små killar, är det vanligare med prematurkillar?? (Nyfiken förstås