Yrsel, ett tecken på stress?
Jag har sedan ca ett halvår tillbaka blivit yr till och från.
Har varit hos läkare och de har tagit blodprov som visar att allt är ok, men min yrsel fortsätter komma + att jag gått ner i vikt utan att varken tränat eller bantat.
Oftast blir jag yr när jag blir stressad, mycket jobb och tankar osv, och jag måste oftast lägga mig ner, jag börjar svettas och mår illa och ja .. Det påverkar ju allt, speciellt när jag jobbar och måste avsluta allt. Jag har dessutom en son på 1 år, och jag är rädd för att det ska hända när vi är ensamma någonstanns där ingen kan hjälpa. Jag är inte särskilt lycklig just nu, dåligt för hållande, hemlängtan (bor utomlands) och doktorn gav mig som råd att jag måste ändra min livssituation för att må bättre, men samtidigt känns det så enkelt att skylla på stress, tänk om det är ngn annat?!
Någon som har erfarenhet? Tips? Tacksam för allt ..
Igår var det fruktansvärt .. Blir yr när jag jobbade och fick ringa en kompis som fick avsluta mitt arbete. Sen skulle vi grilla med ett par kompisar och då blev jag yr igen , det släppte dock efter ett tag även om jag inte kände mig 100% - men jag kände nästan att det var som torgskräck, att jag inte kunde vara bland folk ... Och sen i bilen på väg hem - det slutade med att min fulla sambo fick köra - vilket självklart inte var det bästa, men vad kunde vi göra .. Som sagt, tacksam för råd!!