Någon som går på MVC i Liljeholmen i Stockholm?
Och kan berätta lite om upplägget där, vad som ingår och vad ni tycker om barnmorskorna? Vad är bra/dåligt?
Är så nyfiken, är bara i vecka 6 och väntar på min första inskrivning =)
Och kan berätta lite om upplägget där, vad som ingår och vad ni tycker om barnmorskorna? Vad är bra/dåligt?
Är så nyfiken, är bara i vecka 6 och väntar på min första inskrivning =)
Jag gick där när jag var gravid med min dotter som föddes i mars förra året.
Många av de som jobbar där verkar ha tröttnat på sina jobb. Jag hade en BM som hette Margareta, helt utan humor men jag gillar inte heller när de håller på o daltar med en så det var okej ändå. Skulle dock välja ett annat MVC nästa gång för jag tyckte de var lite förvirrade ibland.
Upplägget.. ja, man blev inskriven i v10, sen gick man på regelbundna kontroller hos dem. De hade föräldrautbildning vid två tillfällen som var hyfsade. UL får man göra på Huddinge sjukhus och det är även där man planerar att föda barnet.
Vill du veta mer?
Nej inget VUL, bara ett UL i v 18...
Jag går på Liljeholmen, har ju inte så mycket att jämföra med eftersom det här är första barnet men jag tycker att det verkar bra. Generellt sett är det sällan det ingår VUL om man inte har tidigare komplikationer eller liknande....
Nu har jag bytt åsikt!!! Ringde och bad att få komma och lyssna på hjärtljud, men se det får jag inte alls för det har dom inte tid med.... däremot kunde jag få komma på min BM´s rast imorgon bitti och sticka mig i fingret för att kolla järn, och det var väl iof sig snällt.
Kan meddela att det är semestrar på MVC just nu...ibland är de 4 st som kanske gör 8 st jobb...vill man ha extra treatment får man kanske välja något annat än Landstingets alternativ. Själv är jag nöjd med Liljeholmen.