*jag skulle vilja ha lite hjälp med wook recept.
jag skulle vilja ha lite hjälp med wook recept..
har just inskaffat en wookpanna,,,,
och jag ska bjuda min moste och mamma på middag så jag skulle vilja wooka lite..
Tack på förhand
jag skulle vilja ha lite hjälp med wook recept..
har just inskaffat en wookpanna,,,,
och jag ska bjuda min moste och mamma på middag så jag skulle vilja wooka lite..
Tack på förhand
Åh, vi har en jättegod wok som vi äter väldigt ofta...
Min mans livrätt...
=)
Man behöver :
-Kött, nöt eller fläsk, i strimlor
-Valfria grönsaker, färska strimlade eller wokmix från frytsdisken. Så´nt som passar bra är bl a broccoli, minmiajs, sockerärtor, morot, paprika...
- En liten burk kokosmjölk
- äggnudlar, ungefär en "fyrkant" per person
-lime
- salt, peppar
- Thai Sweet-chili-sås
Fräs köttet i woken, och blanda när de har fått stekyta i grönsakerna. Krydda med kryddor och lite thai-chili-sås. Koka upp vatten och koka äggnudlarna enligt avisning på paketet. När både wok och nudlar är färdiga, blanda i nudlarna i woken, slå på kokosmjölken och limen i skivor. Ev kan man använda pressad limesaft också.
Ät med chili-såsen bredvid.
jag brukar strimla kyckling och ha i minimajs, vattenkastanjer, bambuskott och broccoli. Sedan är OSTRONSÅS ett MÅSTE när man wokar tycker jag Förutom det så kryddar jag med vitlök, peppar och grönsaksbuljong. Smask! Ha äggnudlar till också
Lycka till!
finns det nån sida på internet som man kan kolla på?
puff
sök på wokrecept på www.google.se
Biff
Grönsaker som man tycker om (morot, paprika,) Stek inte för länge. Ska vara knapriga.
Champinoner
nudlar
Sweet chili
soja (mest för färg)
salt och peppar
Mums....
Håller med Zazla. Ostronsås är verklgen ett måste. Blir som på restaurang. Görna med lite grönsaksbuljong i oxå.