• esmeral

Sova över hos pojkvännen?

Dottern som fyller 16 i juli har skaffat pojkvän. Nu undrar jag hur ni har tänkt och gjort när den dagen kommer när hon vill sova över hos honom? Vi har träffat honom som hastigast och hälsat på varandra. Det är alldeles färskt mellan dom men jag vet att snart kommer frågan att komma.

• Svar på tråden Sova över hos pojkvännen?
  • Sagofe

Jag skulle tycka att det var ok.
    Det de kan göra på natten kan de lika gärna göra på dagen, så ni förhindrar ju inget från att ske genom att förbjuda övernattningar

• Nandez
    Sagofe skrev 2008-05-18 18:10:02 följande:
    Jag skulle tycka att det var ok. Det de kan göra på natten kan de lika gärna göra på dagen, så ni förhindrar ju inget från att ske genom att förbjuda övernattningar
    Så tycker jag också
    Nu är våren här.
  • snabla

oj så svårt han kanske kan sova hos er första gången o ev i olika rum eller så sätter ni någon tidsgräns ex när de varit tillsammans några mån oftast håller ju inte tonårs romanser så länge m se till att ni har fått träffa honom mera innan o få en bild av hur han verkar...

• lunkentuss

Är du orolig så prata med henne om att det är viktigt att skydda sig. Hon vet säkerligen redan detta, men det kan kännas skönt att veta att man nu har sagt det iallafall
    Men låt dom sova hos varandra... Dom är ju ändå 16 år gamla Dom klarar av att ha sex om dom själva vill och dom vet hur man skyddar sig

Tyckte min mamma var jättekonstig som tjatade på mig om skydd. Jag var då 13 år och att skydda sid vid sex var självklart redan då för mig

• Im Fabulous

:s Hon är 16, klart hon ska få sova hos sin kille!

• Agapi

Tycker absolut hon ska få sova där/han hos er. Hon är ändå ganska gammal. Sålänge ni har träffat honom och han är en okej kille så.

• Nikki S

Jag tycker absolut att hon borde få sova över hos honom!

• imsel

Tycker ni ska fråga om han kan vara hos er lite först, så ni får se lite mer vad han är för någon.
    och sedan kanske låta henne sova där, om han verkar vara en bra kille, som inte bara utnyttjar henne.

Sen borde du prata med henne om skydd (kondom!)
    kanske även oxå om det här nya vaccinet mot kondylom!!
    var skydd mot något annat oxå, kommer inte ihåg vad..

Det vaccinet borde de flesta ungdomar som inte haft sex ännu ta.
    Har inte läst något om biverkl´ningar eller nåt om det. men kolla upp det TS, och även ni andra som har stora barn.

• Linelle

Jag tycker att dom kan sova över ,kolla va kilen e för nån, om han e bra , skönt att dom e kära o vill vara med varandra och hålla sig inne skulle jag tycka :=)

• Im Fabulous
    imsel skrev 2008-05-18 18:17:07 följande:
    Tycker ni ska fråga om han kan vara hos er lite först, så ni får se lite mer vad han är för någon.och sedan kanske låta henne sova där, om han verkar vara en bra kille, som inte bara utnyttjar henne.Sen borde du prata med henne om skydd (kondom!)kanske även oxå om det här nya vaccinet mot kondylom!!var skydd mot något annat oxå, kommer inte ihåg vad..Det vaccinet borde de flesta ungdomar som inte haft sex ännu ta.Har inte läst något om biverkl´ningar eller nåt om det. men kolla upp det TS, och även ni andra som har stora barn.
    Och hur vet man i förväg om han "är en sån" som utnyttjar henne?

Dessutom - förr eller senare kommer hon åka på en sådan iallafall. Hon är en ung kvinna - låt henne sköta sitt sex- och kärleksliv själv. Och låt henne välja sina pojkvänner själv. Respektera och acceptera, men finns där för henne om och när hon blir sårad. För det blir alla förr eller senare. Hon kan inte lära av någon annans misstag än sina egna.
Svar på tråden Sova över hos pojkvännen?