• esmeral

Sova över hos pojkvännen?

Dottern som fyller 16 i juli har skaffat pojkvän. Nu undrar jag hur ni har tänkt och gjort när den dagen kommer när hon vill sova över hos honom? Vi har träffat honom som hastigast och hälsat på varandra. Det är alldeles färskt mellan dom men jag vet att snart kommer frågan att komma.

• Svar på tråden Sova över hos pojkvännen?
  • hunybany

Jag tycker absolut att dom ska få sova ihop, men att ni kanske ska träffa honom lite mer, så ni vet vad han är för någon så hon inte bara blir utnyttjad.
    Och hur gammal är han ?

Det är som många andra sagt, man kan lika gärna ha sex på dagen som på natten så det förhindrar ju inget så..
    Men när man är i den åldern och fortfarande bor hemma så kanske det blir så att man får va ifred mest på natten,och är då inte lika rädda att bli avbrutna.. Så då kanske det ändå är lättare och ha sex första gången just på natten..

Men prata med henne om det, och om skydd.. Och säg bara att ni gärna vill träffa honom och så

• Valkyriah
    Im Fabulous skrev 2008-05-18 18:20:56 följande:
    Och hur vet man i förväg om han "är en sån" som utnyttjar henne?Dessutom - förr eller senare kommer hon åka på en sådan iallafall. Hon är en ung kvinna - låt henne sköta sitt sex- och kärleksliv själv. Och låt henne välja sina pojkvänner själv. Respektera och acceptera, men finns där för henne om och när hon blir sårad. För det blir alla förr eller senare. Hon kan inte lära av någon annans misstag än sina egna.
    Håller med!
    Låt henne få sova över
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • imsel

Im Fabulous skrev 2008-05-18 18:20:56 följande:

Och hur vet man i förväg om han "är en sån" som utnyttjar henne?Dessutom - förr eller senare kommer hon åka på en sådan iallafall. Hon är en ung kvinna - låt henne sköta sitt sex- och kärleksliv själv. Och låt henne välja sina pojkvänner själv. Respektera och acceptera, men finns där för henne om och när hon blir sårad. För det blir alla förr eller senare. Hon kan inte lära av någon annans misstag än sina egna.
    VET gör man ju inte alltid.
    Men jag tror man märker om han inte verkar vara intesserad av att träffa hennes familj, och inte verkar bry sig så mycket om henne.

Men kolla upp det här med vaccinet.
  • Im Fabulous
    imsel skrev 2008-05-18 18:24:26 följande:
    Im Fabulous skrev 2008-05-18 18:20:56 följande:VET gör man ju inte alltid.Men jag tror man märker om han inte verkar vara intesserad av att träffa hennes familj, och inte verkar bry sig så mycket om henne.Men kolla upp det här med vaccinet.
    Han kanske är blyg?

Men det har ingen betydelse. Blir hon kär i honom (oavsett vad familjen tycker om henne) kommer hon göra ALLT för att träffa honom iallafall. Har ni glömt hur det var?
  • Liten Björn

Jag sov över hos min pojkvän första gången när jag var 16 och det hände faktiskt ingenting förutom lite hångel. Så det behöver inte betyda någonting egentligen.

• imsel

Im Fabulous skrev 2008-05-18 18:25:52 följande:

Han kanske är blyg?Men det har ingen betydelse. Blir hon kär i honom (oavsett vad familjen tycker om henne) kommer hon göra ALLT för att träffa honom iallafall. Har ni glömt hur det var?
    Jo, oftast kan man som förälder inte kontrollera så mycket.
    Men det kan vara bra att veta iallafall.
  • Sagofe
    imsel skrev 2008-05-18 18:24:26 följande:
    Im Fabulous skrev 2008-05-18 18:20:56 följande:VET gör man ju inte alltid.Men jag tror man märker om han inte verkar vara intesserad av att träffa hennes familj, och inte verkar bry sig så mycket om henne.Men kolla upp det här med vaccinet.
    Hm... När jag var 16 var jag inte det minsta intresserad av att träffa pojkvänners familjer. Sånt var bara pinsamt och jag satt mest tyst, såvida inte någon ställde en direkt fråga till mig eller. In på killens rum så fort som möjligt, var det som gällde (och det kunde lika gärna vara för att ligga och kramas, se på film eller spela tv-spel som att ja sex)
  • Queen70

Pippa kan de göra närsomhelst, men det är nog mysigare för dem att få sova en hel natt tillsammans. Prata preventivmedel med dem i alla fall.

• flisan16

vad jag kan minnas om sexbiten i den åldern så skedde ju den nästan alltid på dagtid då föräldrarna inte var hemma o nästan aldrig när man sov över.
    Mina föräldrar höll mig ganska strikt hemma från övernattningar hos pojkvän jämfört med andra kompisar o det var pinsamt.Så låt henne sova över. Försök o lita på henne så får man en bättre relation o man tar oftast ett bättre ansvar, enligt mig i alla fall:)

• Maskot

För oss har det varit OK när förhållandet har varit seriöst. Ett seriöst förhållande för mig är när vi har blivit pressenterade för sonens flickvän, hon har varit här och ätit middagar och han har blivit presenterad för hennes familj.

Nu har han haft samma flickvän i ett år och hon har blivit som en dotter i familjen. skulle dock inte tycka att det var OK om det var nya förhållanden varje vecka.

Svar på tråden Sova över hos pojkvännen?