• gookie

Någon mer med extremt lättfödd häst?

Min pålle han e så lättfödd så det finns inte har SÅNA problem att hålla han nere i vikt så det e inte sant för att inte snacka om nu på sommaren. Just nu går han i en mindre nerbetad hage för att han verkligen sväller direkt av det saftiga gräset. Men hur ska jag göra? Vill ja han ska slippa hö på sommaren+att det inte håller sig så fräscht på vår skulle under sommartiden samlar lätt på sig damm. Jag ser på honom att han gått upp ytterliggare lite lite av att gå på det lilla som finns Där finns ju inget känns som man svälter honom. Har provat betesreducerare men han trivs inte alls i den. E ju oxå orolig att han inte ska hålla tarmar igång på det lilla han får i sig. Han e pigg och alert och en helt annan häst nu än när han haft fri tillgång på bete vilket inte fungerar alls du han blir som en tunna på ett par dagar. Nu e han pigg och glad i varje fall men jag vill ju inte svälta stackarn. Hur har ni löst detta med bete nu med lättfödda hästar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 22:41
    Kan tilläga att han rids ca 1 timme per dag mer hinns tyvärr inte med

• Svar på tråden Någon mer med extremt lättfödd häst?
  • Kantarellen

Kan han inte gå i en hage med gammalt gräs? Vad jag lärt mig är att ju färskare gräs desto mer energi.

Svar på tråden Någon mer med extremt lättfödd häst?