• Anonym

Hur känns halsbränna? Hur tidigt i grav får man det?

Har senaste dagarna blivit tvungen att harkla mig ordentligt för det har liksom stuckit/bränt till i halsen och jag har varit tvungen att ta lite vatten. Har aldrig tänkt på det som något symtom, kan man få det så tidigt, innan man ens vet om man är gravid? Det har aldrig varit något som håller i sig, utan en snabb obehagskänsla i halsen som sedan försvinner. 2-3 ggr per dag. Det kanske är något helt annat, jag har aldrig haft halsbränna så jag vet inte riktigt vad det innebär. Men läste på andras symtom om halsbränna och då blev jag lite nervös...för jag misstänker att jag kanske skulle kunna vara gravid. (Roligt, men oplanerat.)

• Svar på tråden Hur känns halsbränna? Hur tidigt i grav får man det?
  • Anonym (mamma)

Den frågan ställde jag mig också när jag blev gravid! Om du har haft det så VET DU!

Det är en starkt brännande känsla mitt över bröstet. Jag har inte haft halsbränna en enda gång denna grav (peppar peppar), bf om tre veckor. Förra grav fick jag en 3 dagar lång halsbränna sedan jag i 5:e månaden ätit en pizza med jalapenos och pepperonikorv, mums men men

• Anonym

Man kan nog få de när som helst.Själv fick jag mest i slutet på grav..Maten fick liksom inte plats o kom upp i munnen jämt..Blä blä---

• limfi

Halsbränna var ett av mina tidigaste symptom. Köp hem Rennie från Apoteket. Man tuggar dem och sväljer, det bränner till lite och sen är allt bra. Man får det ofta om man äter kryddad mat, dricker apelsin juice och sånt där.

• Anonym

säger som de övriga! du kommer veta när halsbrännan sätter in! på mig hände det inte förrän v 31! tuggar på mina novaluzid som fungerar sådär... men dubbelkolla med apotekspersonalen, för som gravid får man inte äta alla preparat mot halsbränna! (ex pepsid är INTE okej!)

det bränner å är ett h-e att svälja. kommer oftast på kvällarna... så är det för mig i alla fall!

• NiniMe

Halsbränna e precis som de låter jag hade de ganska tidigt i min grav men de avtog sen, MEN nu e den tillbaka haha jävla skit och ha , bm sa att man kan ha de även tidigt i grav för typ hela magsystemet blir typ slappt, hon använde inte exakt dom orden men typ så har du tur så försvinner de igen när kroppen börjat vänja sig vid allt de nya (hormoner osv) och har du otur kommer de senare igen men som ovann skrivit undvik citrus fett mat starkt osv

To All Y Bitches Talking Behind My Back, ThankS 4 Making Me The Center Of Youre WORLD
Svar på tråden Hur känns halsbränna? Hur tidigt i grav får man det?