När får jag nästa ÄL om jag förlängt den föregående menscykeln med progesteron???
Jag skulle VERKLIGEN behöva ha hjälp med en fråga ang progesteron!! Vore oändligt tacksam för svar!
Denna cykeln (får mens imorgon) inseminerades jag på cykeldag 15 efter att ha tagit Pergo dag 2-6. Jag tog progesteronkapslar från ÄL till dag 16 efter ÄL. Normalt har jag en för kort lutealfas på 11 dagar och jag fick ordinerat att förlänga den med progesteron 200mg/dag och sedan testa i söndags. Eftersom gravtestet var negativt slutade jag med progesteron och inväntar nu mensen.
Även nästa cykel (som börjar imorgon) ska vi testa Pergo och insemination. Det jag undrar är när jag nu får min nästa ÄL.
Kommer ÄL oberoende av den föregående cykelns längd (dvs föregående ÄL + normal lutealfas på 11 dagar + 15 dagar trots att jag förskjöt mensen) eller räknas morgondagen som mensens första dag trots att jag egentligen skulle haft mens för typ 5-6 dagar sedan? (Då räknar jag i så fall enbart 15 dagar från imorgon)
Jag hoppas att ni förstår vad jag menar!
Jag är rätt angelägen om att få säkra svar, dvs från er som själva förlängt cykeln med Progesteron och vet om ÄL blev förskjuten eller ej.
Tusen tack!!