Finns det en chans till förbättring eller?
Ja, du TS, han har dig lindad runt sitt lillfinger verkar det som. Jag tänker inte ömka och klema med dig, för det hjälper inte. Jag tänker säga det jag ser rent objektivt och så får du ta till dig det du vill.
Sluta med att blanda in hans mamma. Nu har du ett vittnesmål från henne och det är bra med det. Slut nu på den kommunikationen! Ok? Hon har visat flera gånger vad hon går för. Dessutom kommer ju hon i en väldigt knepig situation när hon ska "välja" mellan sitt barn (din sambo) och dig. Vem vet hur han spelar ut henne? Hon är säkert både rädd och har dåligt samvete och därför inte står vid sitt ord. Som sagt är hon en dålig människa att blanda in i era problem då hon är grymt partisk.
Du resonerar bra i ditt inlägg varför du har reagerat och gjort det du gjort. På slutet av inlägget klingar orden av skuld och tvivlan. Varför då? Du har ju belägg för det du gjorde! Är det så att han med sin charm och ilska får dig dit han vill? Han är den mest underbara kille som du vill göra så mkt för. När charmen inte fungerar i alla lägen förvandlar han den till hot och ilska. Jag känner igen fenomenet och det är vanligt. Tyvärr. Men det är också väldigt, väldigt fult gjort att hålla på på det viset!
Mina råd är att ha inget med honom att göra förrän han kan visa att han är en bra man. Och då handlar det inte och charm och vara en go sambo utan då handlar det om att han fixat sina psykiska problem, fixat sina skulder och bett om ursäkt och ångrar sig för det han gjort mot dig och de andra som drabbats. Inget "förlåt då" utan här hadlar det om insikt och ånger. DÅ kan du börja tänka på ett liv med honom. Som det är nu lever ju han GENOM dig. Du står för lån, du står för att vara slagpåse, du står för att vara dum osv.
Tycker du att du är en bättre, starkare och mera possitiv människa nu än innan du träffade honom? Vad skulle du själv ge för råd till någon som skrev likanande inlägg här på FL?
Ja, det finns en del att fundera över, men att lämna honom tills han ordnat upp sitt liv är inget att just fundera över.
Kram å lycka till!