• MSK

Boende/område nära shopping/restauranger i Orlando!

Hej! Söker två nätters hotellboende för mina föräldrar i Orlando. Dem skall därefter bo tillsammans med oss i en hyrd villa nära Disney.

Ingen av oss i sällskapet har varit i Orlando tidigare och känner därför inte till områdena.

Dem kommer inte att ha ngn bil eller göra ngr speciella utflykter dessa två dagar. De vill ha pool på hotellet och gärna gångavstånd till resturnger och shopping.

Rekommendera gärna område! Det behöver inte vara ett specifikt hotell om ni inte känner till ngt (det kan vi söka själva;)

Tack på förhand!

Mvh MSK

• Svar på tråden Boende/område nära shopping/restauranger i Orlando!
  • Pyff

Jag har dålig koll på hotellen eftersom vi alltid bott hos svägerskan när vi varit där, men det finns ett fint hotell som ligger precis vid Florida Mall (kanon-köpcenter!!) tex. Att inte ha någon bil i Orlando är som att bo på en öde ö typ I USA måste du ha bil för att göra allt!! Du kommer inte kunna ta dig till vare sig restauranger eller affärer eller något annat utan bil! Allt ligger liksom utspritt...............vi bodde mitt i centrumkärnan och tänkte att det skulle vara skitbra för allt finns ju i centrum.................INTE! Det är inte som i Sverige utan i centrum låg bara kontor och bibliotek osv, visst fanns ett par restauranger men alla roliga ställen vi har besökt var man tvungen att ta bilen till. Om man absolut inte vill ha bil så kan det vara en bra idé att bo vid ett Mall, tex Florida Mall som sagt som jag tycker är det bästa. På Mallen finns ju hur mycket affärer som helst och även en del restauranger.

På endel hotell finns det dock gratis bussar till DisneyWorld och SeaWorld osv för att det är det Orlando handlar om - Theme Parks! Det brukar stå på hotellens hemsida om det finns såkallade shuttles till dessa ställen.
    Det finns huuuur många hotell som helst i Orlando och de har ganska bra priser, jag rekommenderar att du säker på tex www.hotels.com så kommer du ha en massa att välja på! Det finns pool på de flesta hotellen så det blir nog inget problem.

En restaurang jag rekommendera heter Tu Tu Tango, den ligger vid ett as-coolt hotell som ser ut som ett Törnrosa-slott (kommer ju inte ihåg vad hotellet heter, men tror att det heter typ The Castle eller nåt liknande). Restaurangen är ett jättemysigt ställe där man beställer massa olika smårätter, det finns liksom inga huvudrätter utan bara små tallrikar med smårätter, allt ifrån minipizzor till små sallader och wokrätter. Man beställer typ 4-5 olika rätter per person och sen smakar man av varann hej vilt! Mitt i restaurangen sitter det konstnärer och målar tavlor och drejar och så kan man köpa konstverken om man vill.
    Mitt favorithak annars är Chili´s, en kedja som finns på ett par olika ställen i Orlando och överallt i Florida, de har uuuuunderbara hamburgare (särskilt baconburgare!) och andra goda rätter till kanonbra priser. Även Ruby Tuesday´s har bra burgare (det ligger tex en Ruby Tuesday´s på Florida Mall som jag pratade om innan

Pyff på er!
  • MSK

Åh, tack snälla för all information, kanonbra!!!

dem kommer bara vara utan bil i två dagar, vi möter upp dem sen med vår 8-sittsiga;)

Mvh MSK

• lepe

MSK får jag fråga vilka ni hyrt villan av? Vi ska dit i oktober och tänkte också hyra.

• Tokmia

Kom på en grej till, kika efter hotell vid downtown Disney. Mysigt tycker jag.

• MSK

Tack Pyff, Tokmia och Virriga Vera för info!

lepe, vi har hyrt detta hus i Orlando
    www.holiday-rentals.co.uk/87454

Det finns massor av fina och lägenhetetr hus på Holiday rentals.

Vi har också hyrt ett hus på Marco Island (Naples area)

www.holiday-rentals.co.uk/96635

Vi har också tittat på hus på www.holidaylettings.co.uk

En fråga till. Vi kommer ju åka vidare och se kusten men mina föräldrar kommer bara att bo i Orlando (de skall vara barnvakt;) Men om de vill göra en dagsutflykt till en beach, vilken skall man välja? Jag har förstått att den närmsta är 8 mil bort (Covoa beach, tror jag) Sedan skall ju Tampa och Clearwater beach ligga ca 2 timmar bort...

Tokmia, längtar också....

• Pyff

Jag tycker att de ska satsa på Clearwater Beach!! Abslout en av Floridas finaste stränder och mysigt ställe! Enda problemet är att det KAN vara svårt att ta sig ut till själva beachen.... Vi satt i bilkö i FYRA timmar för att åka typ 5 km, men då höll de på att bygga ebn ny väg ut så det är säkert bättre nu

Pyff på er!
Svar på tråden Boende/område nära shopping/restauranger i Orlando!