Inlägg från: Terabyte |Visa alla inlägg
  • Terabyte

Knasiga saker man trodde på när man var liten.

Julias mamma skrev 2008-05-19 12:01:27 följande:

Att om man röker och tuggar tuggumi som kommer träd att börja växa på tungan

Eller om man dunkar en person som gör en grimas i ryggen så ser man ut så för alltid...

Eller att tanden man tappat och lagt i ett glas vatten faktiskt förvandlades till en peng...(provade det nyss med en uttdragen tand, men inte fan blev det nå peng där...det var då det uppdagades )

Tanden--> en hadde varit till en tandläkare och dragit ut en visdomstand och han bad få med tanden hem och det fick han, och när han kom hem fyllde han ett glas med vatten lade tanden i glaset ställde glaset jämt med sängen släckte lampan gick och lade sig och sov hela natten, och vet ni cad son låg i glaset när han vaknade?.........

Visdomstanden såklart ja hör kanske inte i denhär tråden men int e de ju helavärlden
  • Terabyte
    Semper73 skrev 2008-06-22 10:42:35 följande:
    Svar på #101
    Hihi, jag trodde också på en variant av ovan. Jag trodde att alla på hela jorden tänkte på svenska, men pratade på sina egna språk (tyska, engelska osv).
    Detdär undrar jag varför tänker många så jag förstår inte det samma i finland också där jag bor "mä luulin att kaikki ajatteli suomeksi mutt puhui niitten omia kieliä" = översätt: "jag trodde att alla tänkte på finska men pratade deras egna språk"
  • Terabyte
    maria81 skrev 2008-06-26 07:43:11 följande:

jag trodde att alla badhus hade bassänger undangömda med hajar och på kvällarna öppnades underjordiska gångar så de simmade ut i de allmänna. Var gör-rädd att de skulle öppnas av misstag när jag var där

Badhus i Finland säger vi simhall :D
Svar på tråden Knasiga saker man trodde på när man var liten.