• Molly 80

Gjort VUL där fostret visat sig vara mindre än beräknat?

Hej!

Jag var och gjorde ett VUL idag och ska vara i vecka 8, men läkaren såg ett foster i ca vecka 5. Jag vet när jag hade ÄL mm. och kan därför inte vara gravid i vecka 5. Nu är jag livrädd för missfall och skulle därför vilja höra om någon varit i samma situation, men där graviditeten fortsatte utan komplikationer.

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Gjort VUL där fostret visat sig vara mindre än beräknat?
  • Venus82

ja.. men inte så många veckor.. 4-5 dagar mindre än vad jag trode..

• Venus82

men såg allt bra ut annars?? pickade hjärtat??

• Molly 80

Hjärtat pickade, men kan det verkligen göra det redan i v. 5?

• Blue Bear

Min kompis fick göra VUL pga blödningar. Hon trodde att hon var i v. 8-9 men doktorn sa att hon hade precis gått in i v. 7.. När vi satt och räknade så blev vi inte kloka på det.. det stämde helt enkelt inte med hennes menscykel..

Men sedan på rutin UL så flyttade de fram henne igen så hon hade rätt hela tiden..

• Prettyblueeyes

Samma sak med mig på mitt första vul, sen har dom flyttat mig lite i taget efter varje gång jag varit där så skulle inte bli förvånad om det slutar på min första uträkning ;)

• Sara 07

Jag hoppas att det har blivit en felräkning nånstans. Du fick väl en ny tid?

• Molly 80

Jag ska dit igen om en vecka. Tyvärr är jag så orolig och bara tänker på det värsta...

Någon som vet vilken vecka hjärtat börjar slå?

• Sara 07

Molly 80 skrev 2008-05-19 15:11:15 följande:

Jag ska dit igen om en vecka. Tyvärr är jag så orolig och bara tänker på det värsta...Någon som vet vilken vecka hjärtat börjar slå?
    Det är lite olika när man kan se det. En del har sett det redan i v. 6 och andra inte förrän i v.8.
    Jag har vul om två veckor. Då kommer jag vara i vecka 7. Jag förstår din oro. Jag har ett ma bakom mig och oroar mig mycket just nu.
  • Molly 80

Enligt läkaren är jag i vecka 5, men fostrets hjärta slår redan. Jag får inte det att gå ihop :-s

• Sara 07

Molly 80 skrev 2008-05-19 16:08:59 följande:

Enligt läkaren är jag i vecka 5, men fostrets hjärta slår redan. Jag får inte det att gå ihop :-s
    Hjärtat kan slå i vecka 5. Det är ju jättebra!
Svar på tråden Gjort VUL där fostret visat sig vara mindre än beräknat?