• Alvi

Föräldrar till mjölkallergiska barn - vilken välling ger ni?

Jag är nyfiken på vilken välling ni ger!

Vi körde med EkoGos tills det började tjorva med leveranserna till affärerna... nu blandar vi havredryck och Sinlac...

Kommentera gärna om ni kör med olika varianter!

Ule buku på er!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Föräldrar till mjölkallergiska barn - vilken välling ger ni?
  • Madreh

Jag har kört på EnaGo (EkoGo) men nu har det visat sig att han inte tål vete och råg heller så nu får jag hitta på nåt annat. Har även gjort välling på havremusten och ricedream  men jag skulle ta det försiktigt med havre tills han går upp i vikt, även soja skulle jag undvika. Har tre barn med födoämnesallergier....

Kevin, Oscar och Noahs mamma
  • aktuelle

Dotterns mjölkallergi har tack och lov vuxit bort, men hon brukade få ekogo.

IRMA 0612 & HELGE 0801
  • delfin73

Endast nutramigen till min yngsta som är 16 månader och EnaGo,s välling till min 3 åring.

• Kavat

Risdryck + majsmjöl + mixad övermogen banan + olja + Profylac = Mumma!

Sonen tål dessvärre inte de färdiga (allergi mot havre, vete, sojasläktingar)

• Alvi
    K Kavat: Men herregud! Hur bökigt är ditt recept och hur ofta ger du välling!?
    Ule buku på er!
  • Torvald

Vi körde bara på mjölkersättningen (prosobee) tills sonen var ett och ett halvt, sen hade det gått över så då köpte vi "vanlig" välling.

• fenurila K o L t

Här är det flera olika men mestadels havremust+havredryck men annars blir det även majsvälling,profylac enbart sedan blir det massor med mat+gröt

• snart tre

EkoGo, som görs på havremjölk och vällingpulver - väldigt enkelt att göra och uppskattat av sonen.

Har även i flytande Omega 3/6/9 (Eskimo Kids) i vällingen för att boosta immunförsvaret och hjälpa till att förebygga eksem (han har atopisk hud och det är erkänt bra mot detta - kan också intyga att hans besvär försvunnit sedan vi började ge Omega).

• aktuelle

oj, är det sant! :) Då vet jag vad jag ska ge sonen när han börjar med välling :)Tack för tipset!

snart tre skrev 2008-05-19 13:39:26 följande:
    EkoGo, som görs på havremjölk och vällingpulver - väldigt enkelt att göra och uppskattat av sonen. Har även i flytande Omega 3/6/9 (Eskimo Kids) i vällingen för att boosta immunförsvaret och hjälpa till att förebygga eksem (han har atopisk hud och det är erkänt bra mot detta - kan också intyga att hans besvär försvunnit sedan vi började ge Omega).
    IRMA 0612 & HELGE 0801
  • snart tre

Aktuelle: KOlla bara vad det är för ålder som gäller - har för mig att man kan ge det från ett års ålder. Min son är nästan tre år och vi började med det i höstas - superbra!

Svar på tråden Föräldrar till mjölkallergiska barn - vilken välling ger ni?