Inlägg från: Anonym (mamms) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamms)

Min 12 snart13 åring röker?????

Hej TS!

I förra veckan fick jag reda på att min 10-åring (snart 11) både har rökt och provat alkohol.
    Min värld rasade samman för en halv dag...sen plockade jag ihop mig själv, pratade ut med min dotter om hur vi skulle gå vidare och nu på söndag ska jag sluta röka.

Jag har precis beställt boken Allen Carrs "Äntligen icke-rökare för kvinnor" och hoppas den dimper ner i brevlådan innan söndag

Vill du så kan vi peppa varandra???

Jag kör en öppen dialog med min dotter och kommer även att köra med öppna kort, jag kan inte predrika för något som jag själv står bakom om jag fortsätter att röka liksom...

• Anonym (mamms)

Vet inte om du missade mitt inlägg (nr 32) TS....

Men som sagt, jag ventilerar gärna med dig...och jag menar inte moralkakor...för bara för att jag valt att sluta nu så menar jag inte att du måste sluta.

Utan jag menar mer att stötta varandra i hurvida vi tacklar våra barns beteende...

• Anonym (mamms)
    Anonym (varför?) skrev 2008-05-19 13:49:17 följande:
    Svar på #40 Absolut där råder det ingen tvivel... Men har du nått råd hur jag ska hantera detta?
    TS...har skrivit två ggr nu om min 10-åringa dotter som också rökt...skriver en sista gång...jag ventilerar gärna med dig om du vill...
  • Anonym (mamms)
    Anonym (varför?) skrev 2008-05-19 13:51:27 följande:
    Svar på #45 Förlåt missat ditt inlägg...Absolut gött du kan sluta härligt...Hoppas du får bukt på ditt barn

Jag vill ha mer än så...jag vill ha en öppen dialog med henne.

Vad tror du gör att din dotter provat på?

I mitt fall så vet jag att de äldre kompisarna varit påtryckande, men även att det finns tillgång till cigg här hemma hos mig...

Svar på tråden Min 12 snart13 åring röker?????