• Naturemum

Min 12 snart13 åring röker?????

Men man kan väl inte säga så mycket om man själv som föräder är rökare?Barn ser upp till sina flräldrar och tror att det mamma och pappa gör det är rätt.

• Naturemum
    Birgitta2 skrev 2008-05-19 14:20:03 följande:
    Det kan man väl visst! Det är skillnad på att vara 40 och röka och att vara 13 år! Även om jag har sex, så kan jag förbjuda min 13-åring att ha sex. Eller hur? För att inte tala om att dricka alkohol.
    Nej jag håller inte med dig där.
    Det är i den åldern allt börjar att ska testas.
  • Naturemum
    ZuperSmurfan skrev 2008-05-19 14:24:05 följande:
    Tycker inte heller att man kan säga så mycket när man själv röker.. Man vet mycket väl hur farligt det är att röka.. Men ändå börjar man.. Var 15 när jag började röka.. Mamma kunde inte säga så mycket så länge hon själv rökte..
    Det är både farligt att röka ha sex och dricka alkohol.Alla har konsekvenser för eller senare.
  • Naturemum
    Birgitta2 skrev 2008-05-19 14:26:08 följande:
    Trist att du inte håller med. Och visst testas det. Men samtidigt som man måste göra det svårt för sina barn att få tag på cig, så ser man till att inte låta pojkar sova över osv. Man skall helt enkelt försöka undvika att försätta barn i situationer där det är svårt att säga nej. Cigaretter florerar överallt och då är det svårt att hålla koll. Men det är få 13-14-åringar som har sex i buskarna. Så övernattningar med motsatta könet är ju inte ok.Man måste ha ögon i nacken. Men det är få förunnat att vara perfekta föräldrar. De finns nämligen inte. Föräldraskapet är en improvisation i många många lägen. Man gör sitt bästa, och räcker inte det är det jobbigt. Ett råd TS fått är: Sluta röka, annars har du inget att säga till om. Det är ju skräp, trams och skitsnack.
    Inte föratt det här till ämnet men hur vet du att 13-14 åringar inte har sex i buskarna?
    Vet du hur lätt det är att få tag på cigg trots att man är utan pengar på alkoholfast man inte harpengar.Man kan inte hindra sina barn i allt bara göra sitt bästa och berätta att det inteär bra osv.Men är man själv rökare är man ingen bra förebild
  • Naturemum

Anonym (varför?) skrev 2008-05-19 14:36:22 följande:

Svar på #92

Nä det vet jag inte men kan bara hoppas att det inte är så...
    Ska jag blunda för det oxå iom jag har barn och sex är ok för mig, iom jag inte kan säga nått för att jag själv röker?
    Det är ju faktiskt samma sak...
    Förstår du hur jag menar, vet inte hur jag ska förklara
    Var och en gör dom dom vill men oftast om man hindrar för mycket slår det bakut.Jag vet ,jag har själv varit med om det.
Svar på tråden Min 12 snart13 åring röker?????