lollisen skrev 2008-05-19 13:12:03 följande:
Ja, hon är väl helt enkelt en bättre människa än alla andra som lyckats ljuga om sådana saker då... [/citat]
Nej, däremot tror jag att hon helt enkelt får dåligt samvete. Vi är ju alla olika känsliga.
War skrev 2008-05-19 13:12:41 följande:
[citat]
Anonym (varför?) skrev 2008-05-19 13:10:16 följande:
Spelar ingen roll, du är så korkad att du röker nu och då kan du inte säga till ditt barn att hon inte ska göra som du.Du har ett snart tonårigtbarn och har inte insett att barn tar efter sina föräldrar i beteende ? På gott och ont !
Vare sig du röker eller dricker vin till middagen, så får man ändå, faktiskt, säga till sina barn att detta tillhör vuxenlivet. När hon är 18 får hon göra som hon vill. Då är hon vuxen och de flesta av hennes organ är färdiga. Men nu skadas de enormt mycket om hon röker eller dricker. För en 13-åring är en cigarett lika skadlig som 10 cigaretter för en 35-åring.
Man FÅR faktiskt vara förälder fast man röker. Och man FÅR faktiskt tala om för barnen vad som är ok eller ej, även om man röker själv. Det kallas att ta vuxen- och föräldraansvar. Om jag dricker, så innebär det inte att det är OK att min knappt tonåriga dotter skall dricka (kanske därför det är åldersgräns på alkoholköp).
Men... förhandlingsläget är ju onekligen lite sämre när man själv sitter i nikotinträsket. Självklart. Därför måste man ha lite bättre argument än vi som fortfarande väljer att röka.