Min 12 snart13 åring röker?????
Svar på #58
Länk skrev 2008-05-19 13:42:09 följande:
Om man vill röka som tonåring så ser man till att skaffa sig cigg hur mycket föräldrarna än önskar att det inte var så.Jag vet själv och min mamma var ickerökare.Att fixa cigg är tok lätt för alla snorisar som vill röka.Att man som förälder säger NEJ spelar ju ingen roll.De enda man kan göra är att hålla hårt i sina pengar och se till att ha kolla på att ungen inte får tillgång till cigg via dig/mig som förälder.Men TS du kan dessvärre inte göra nått alls, för vill ditt barn röka så gör de det.Alternativt sätta ungen med en ask cigg å be henne/honom röka på .. för kung å foterland.Inte gå förrens alla 20 cigg e upprökta i en enda kedja.De måste vara förfärligt äckligt.Skulle tro att de slutar med tandagnisslan och spyer, inte så trvligt men kanske kan de ge avsmak för blossandet?Vad vet jag?!Testa?Ja e rökare och min tonåring verkligen avskyr rök å allat som har med cigg att göra.Jag har tur .. ta i trä!Lessen men min tjej har alltid hatat rök och allt sånt, ändå gör hon det själv bläblä...