• Anonym (Äldst)

Är det så stor skillnad på om tjejen är äldre än killen än tvärtom?????

Bara undrar!!!
    Jag (tjejen) är 29år min kille är nyss fyllda 26år, så det skiljer alltså 3 år imellan oss. Problemet är att alla verkligen verkar störa sej på det, hans familj kommenterar det gärna så fort dem får tillfälle att "ja men du har ju vart med om mer, du är ju så mkt äldre än xxx" eller ja men du får ju tänka på att han är ju inte så gammal som du"
    Även kompisar har vi fått tagit mkt skit från, en kompis sa till mej "oj börjar du känna av åldern så mkt att du va tvungen att skaffa dej en "toyboy"!! Eller som hans kompis sa när vi festa sist, jag trodde inte att sådana gamla kärringar som du gillade att festa? Kul att höra liksom, vi har nu vart tillsammans i 6 månader och håller nu på att flytta ihop, men kommentarerna avtar ju inte!!

Så är det verkligen så stort/hemsk problem för andra när tjejen är äldre? Jag har ju aldrig fått hört det när jag själv har träffat en äldre kille?
    Är det nån som haft samma problem??
    Från hans familj sida tror jag mkt det beror på att jag har 2 barn sedan mitt tidigare 8 års långa förhållande, att det skrämmer dem lite!! Men kompisarna då??? Både mina och hans!!

• Svar på tråden Är det så stor skillnad på om tjejen är äldre än killen än tvärtom?????
  • Nyfiken gul

3 år är ju ingenting!!

Min bror har varit gift med sin fru i snart 18 år och hon är 5 år äldre än honom...

Min bästa kompis är 30 och hennes karl är 24.. dom har ett par tvillingflickor tillsammans... no problems...

En kollega till min make är 42 år och hennes sambo är 29.. bara något år äldre än hennes son...

• Anonym

Vilka omogna vänner ni har och vilka knäppa föräldrar han verkar ha.
    Egentligen tycker jag att det är mer logiskt att kvinnorna har yngre män än tvärsom om man tänker medellivslängd osv. Sen så är väl kvinnornas sexuella höjdpunkt vid 40 nånstans om jag inte minns fel och killarnas i 20 årsåldern så det säger ju sig själv bur det ska vara Så du får nog helt enkelt leta på en ännu yngre kille om det ska stämma
    Tre år är ingenting.

• Anonym (been there)

Jag är 6 år äldre än min sambo, jag fyller 40 i höst. Vi har varit tillsammans i 3 år och skall ha barn vilken dag som helst.

Ingen har direkt kommenterat vår åldersskillnad, annat än våra kompisar som har ung samma åldersskillnad men där är det hon som är yngre.

Ibland kan jag funder över det själv, men jag älskar min sambo och skulle inte kunna få en bättre man.

Villnån tycka nåt, så varsågod. Du kan ju ha ett lagom elakt svar färdigt om ni ofta råkar ut för "tråkiga" kommentarer.

• Anonym

Jag tror det är dina 2 barn folk hakar upp sig på och inte åldersskillnaden som ju är försummande liten.

• Anonym (Äldst)

Nä själv har vi ju inga problem alls med "våra" 3 år, och jag skulle inte vilja byta ut han för allt i världen då han är underbar Men han har många gånger sagt till på skarpen till både föräldrar och sina äldre syskon.. Men det är säkert så att det är barnen dem mest retar sej på och inte egentligen själva åldersskillnaden, fats det kan dem väl inte säga

• klyftpotatis

Jag är 5 år äldre än min älskling...

• Mania x2

Då håller jag rekordet

Jag är 8,5 år äldre än min man...jag fyller 31 i juni och han 23 i december. Vi gifte oss i juli förra året och väntar vårt första barn i december 2008.

Visst, hans familj har inte riktigt accepterat mig pga min ålder, men efter en ordentligt snack mellan honom och hans familj så har de slutat med att kommentera vårt äktenskap.
    Vi är lyckliga och störs inte av ålderskillnaden, och därför bryr oss inte vad andra tycker om oss.

• Anonym (Äldst)

Ni som är äldre har ni aldrig fått höra nåt illa om att det skiljer si o så & att det är ni tjejen som är äldre??

• Mania x2

Självklart att jag fick höra mycket olämpliga kommentarer...t o m vårt äktenskap är ifrågesatt...att vi två inte är lämpliga för varandra...och massa mer

Svar på tråden Är det så stor skillnad på om tjejen är äldre än killen än tvärtom?????