• WilmersMamma

Jävla Phonehouse kundtjänst :-(

tecknade telia vänner men sa upp abonemanget, fick en räkning som jag bara skulle kasta sa dom.. fick en påminnelse och ringde dit igen.. dom fixade det igen? Nu har jag fått från INKASSO! Så betalar jag inte 977kr så får jag en betalningsanmärkning, jag är så ledsen.. ringde phonehouse i torsdags.. han sa att de syntes att jag hade ringt dit men att hans kollega hade tydligen inte annulerat fakturan utan skickat ärendet vidare till telia? han skulle kontakta telia å höra av sig sen??? det har han inte gjort!! ringde till phonehouse nyss, pratade med en tjej som skulle koppla mig till en handläggare, var på plats nummer 8 i 30 min! dom hade väll säkert gått för dagen :( vet inte vad jag ska göra, snackade med teliabutiken men dom kan inget göra då detta täcknades via phonehouse, och dom i butiken kan inte göra något heller????

Vad ska jag göra?

Hade ett liknande strul med com hem för nått år sen, vi gick till konsumentverket och fick hjälp.. men nu känns det som att jag inte har några bevis eller vad man ska säga, hjälp, hjälp, hjälp..

• Svar på tråden Jävla Phonehouse kundtjänst :-(
  • Leah1

du ska skicka räkningen, eller en kopia både till telia och inkasso att du bestrider fakturan....

• signaturbyte

Min sambo har jobbat på The phone house och han säger att 'mjo.. costumer care är dom inte speceillt bra på.'(stavningen är nog åt helvete menmen )

Han gör välling åt dottern nu, men jag kan be han kika in här ikväll o se om han kan komma med något bra råd.

• Jambosana

Phone house suger. har en kompis som jobbade på huvudkontoret och han chefer var inte kloka. Maskade som fan, la över allt jobb på underhuggarna (som tjänade peanuts), kasserade in lönen och äran. En köpte en platt-Tv på företagets bekostnad (typ 50 000 spänn), en annan lät företaget pröjsa familjens skidresa.

Fick höra en massa annat mög, så som min kompis blev behandlad där så har jag svurit på att aldrig ha med dem att göra, samt alltid baktala företaget för alla jag länner. Ha!

• WilmersMamma
    Leah1 skrev 2008-05-19 18:37:17 följande:
    du ska skicka räkningen, eller en kopia både till telia och inkasso att du bestrider fakturan....
    okej tack för tipset!
    för om jag inte betalar innan onsdag så får jag anmärkning tror jag.. å de kan man inte lbi av med sen va?

kanske bäst att betala då sen kräva tillbaka pengarna av phonehouse? men jag har inga pengar =(
  • Leah1
    WilmersMamma skrev 2008-05-19 20:20:31 följande:
    okej tack för tipset!för om jag inte betalar innan onsdag så får jag anmärkning tror jag.. å de kan man inte lbi av med sen va? kanske bäst att betala då sen kräva tillbaka pengarna av phonehouse? men jag har inga pengar =(
    Testa att få tag på någon konsumentombudsman. borde finnas at få tag via kommunen, tror jag.
  • WilmersMamma
    Leah1 skrev 2008-05-19 20:23:08 följande:
    Testa att få tag på någon konsumentombudsman. borde finnas at få tag via kommunen, tror jag.
    joo, har varit i kontakt med en sån förut.. ve tinte om dom kan göra så mycket då man inte har papper med sig å sånt men dom kanske försöker ringa dit istället.. ska iaf ringa phonehouse imorgon igen ringde ganska sent idag så det kanske är lättare att ringa på morgonen ska ringa direkt de öppnar imorgon! synd dom är så otrevliga på butiken i stan tycker dom borde hjälpa mig.. :(
Svar på tråden Jävla Phonehouse kundtjänst :-(