Inlägg från: BetongMorsa |Visa alla inlägg
  • BetongMorsa

Pappa i kris

om han e yrkesförare borde han veta att det inte e okej o dricka kvällen innan om man dessutom ska upp så tidigt så att man åker kl.4!

• BetongMorsa

Jag är själv yrkeschaufför (dock inte buss utan lastbil) och som ngn skrev så ingår det i körkortsundervisningen om det här med alkohol och trafik.
    Och nu har folk blivit ännu mer medvetna om riskerna och många företag ordnar temadagar kring sånt här på jobbet där det finns just yrkeschaufförer.
    Och jag tycker mer synd om de människor som hade kunnat råka illa ut med tanke på att din pappa körde med alkohol i blodet!

• BetongMorsa

Och TS jag tror vi säger våran åsikt. Det e det enda. Och spela roll om bussen inta hade startat. Han åkte ju personbil till jobbet. Kan hände olyckor med de med...

• BetongMorsa

Jag tror tyvärr att yrkeschaufförer kan straffas hårdare för "de borde veta bättre", är inte säker men när jag plugga har jag för mig vi bråka om det. Men som sagt, det är ju sommar nu, han kanske kan söka ngt sommarjobb? Det e ju bara han själv som sätter gränserna...

Och eftersom detta är ett disskussionsforum har folk olika åsikt...

Svar på tråden Pappa i kris