Inlägg från: Intelligenti pauca |Visa alla inlägg
  • Intelligenti pauca

Pappa i kris

Finns absolut inget som ursäktar det han gjort.Det finns inget som heter "för höga straff" när det gäller rattfylla!

.Den andra parten bör också höras.
  • Intelligenti pauca

Cattla! Jag skäms inte för att jag följer lagen.Men jag skäms å dina vägnar för ditt resonemang där du till synes försvarar rattfylla!

• Intelligenti pauca
    Anonym skrev 2008-05-20 03:34:53 följande:
    usch ts, jag tycker enormt synd om er. Intelligenti pauca skrev 2008-05-19 22:59:02 följande: Och promillehalten spelar ingen som helst roll? Jag försvarar inte rattfylla på något sätt, men det finns faktiskt grader i helvetet.
    Likasom det finns anhöriga till de som omkommit efter att ha blivit påkörda av rattfyllon!
  • Intelligenti pauca
    Anonym skrev 2008-05-20 11:37:04 följande:
    Men gud... vad överdrivet, inlägg 49:"Finns inget försvar för detta, finns ingen att tycka synd om förutom att farsan din är en alkoholist som borde få behandling efter avklarat straff.De sociala konsekvenserna kan man möjligtvis tycka är jobbiga, det att inse att man är alkoholmissbrukare och för familjen som får gå igenom detta men vad gäller körning och alkohol...no way."Alkoholmissbrukare kan jag kanske delvis hålla med om, just att kombinera alkohol och körning det är väl att missbruka alkohol. Men alkoholist är väl att ta i? Vad vet ni om det? finns väl många som kör dagen efter som har långt mer än 0,28 promille utan att för den sakens skull vara alkoholister, de kanske bara tagit sin årliga sup kvällen före...
    Finns så många dåliga ursäkter/bortföklaringar som försvarar alkohol i samband med bilkörning. Läste ett ovan dessa rader jag skrev nu.
  • Intelligenti pauca
    Anonym (Chaffis) skrev 2008-05-20 11:00:42 följande:
    Som jag tidigare sagt. Är man yrkeschaufför och ska dundra fram på vägarna i fordon som är minst 10 ggr så stora och tunga som en sketen pesonbil ska man allt se till att man är spiknykter. Allt annat är hål i huvudet och inget att ens diskutera.Det är INTE synd om gubben som torskat dit. Inte det allra minsta överhuvudtaget.Det är inte ens synd om dig som dotter att din farsa supit bort körkortet. Du är väl vuxen själv? Kanske har barn som riskerat att bli nermejade av farsgubben din. Hade det fortfarande varit mer synd om honom?I mina ögon hade han gärna fått skaka galler betydligt längre än de 6 månader han förlorat körkortet.Finns inget försvar för detta, finns ingen att tycka synd om förutom att farsan din är en alkoholist som borde få behandling efter avklarat straff.De sociala konsekvenserna kan man möjligtvis tycka är jobbiga, det att inse att man är alkoholmissbrukare och för familjen som får gå igenom detta men vad gäller körning och alkohol...no way.Någon skrev om grader i helvetet...är det olika grader om det är någon annans barn/anhörig som körs ihjäl och inte dina?Tänk efter före!
    Tummen upp för dig"
  • Intelligenti pauca
    Anonym skrev 2008-05-20 11:49:40 följande:
    Jag har inte läst några ursäkter, bara förklaringar. Det du skriver har heller ingenting med TS att göra
    Jag kan inte hjälpa att du inte förstår vad jag skriver
  • Intelligenti pauca
    Anonym skrev 2008-05-20 11:52:54 följande:
    Jag förstår mycket väl vad du skriver, men du skriver felaktiga saker.
    Tvärtom.
  • Intelligenti pauca
    Trodde att alla..typ 90%? Herrejösses vilka fördomar! Var någonstans skriver jag att alla är alkoholister som sätter sig i en bil "dagen efter"? Men Bilkörning och alskohol hör inte ihop.Det bara är så.
    Anonym skrev 2008-05-20 13:28:01 följande:
    Intelligenti pauca skrev 2008-05-20 11:41:18 följande:Jo men det är lamt att kalla alla som sätter sig i en bil "dagen efter" för alkoholister. Hallå, det var dagen efter valborgsmässoafton, trodde typ 90% söp till det då...
Svar på tråden Pappa i kris