Pappa i kris
YES!!!
Ännu ett rattfyllo har blivit dömd. Allt enligt allmän rrättsuppfattning om att alkohol och bilkörning inte går ihop.
Än mindre går busskörning och alkohol ihop. är man så blåst så man sätter sig i bilen berusad för att åka till jobbet som busschaufför så får man skylla sig själv.
Din farsa hade kunnat köra ihjäl mina barn och andras med och då kan jag lova dig att straffet han fått nu är en piss i Nilen. Sen vill du att jag/vi ska tycka synd om HONOM? För att han komm er ha svårt att försörja sig?
Du, ärligt talat skiter jag i om han får leva på vatten och bröd under tiden han inte kan jobba.
A-kassa som någon skrev är inte en fylleförsäkring. Den är man berättigad till om man blir av med ett jobb och under tiden man söker nytt jobb aktivt på heltid. Inte för att man varit dum och supit bort körkortet.
Synd att det inte finns en yrkeslegitimation för yrkeschaufförer som omedelbart dras in vid fyllestyrning för tid o evighet.
Jag är mycket ute på vägarna i tunga fordon och en sak är klar, den som sätter i sig alkohol och sen ska ratta en buss har förverkat sin rätt till tung behörighet.
Tycker som du kanske märker inte ett smack synd om honom utan jag är glad för familjen som sluppit få en familjemedlem ihjälkörd av f-nskapet.
Bli arg om du vill, kunde inte bry mig mindre då jag vet vad jag talar om.