• the angel

Exotiskt Planka!! HJÄLP

hejsan!!!

Någon som har lust o skriva ner era tips ang EXOTISKT PLANKA fyller år i helgen så ska ha kalas... så tänkte göra det me lite mat väg o sen tårta o kakor..

men är tacksam för tips på era plankor... =)
    tack på förhand

• Svar på tråden Exotiskt Planka!! HJÄLP
  • Mickis74

* skinka
    * rostbiff
    * kalkon
    * kycklingklubbor
    * kiwi
    * physalis
    * stjärnfrukt
    * melonskivor
    * ananas
    * vindruvor
    * potatissallad
    * mimosasallad
    * passionsfrukter
    * blandad grönsallad
    * bröd
    * olika sorters ostar
    * kex

• the angel
    Mickis74 skrev 2008-05-19 17:58:14 följande:
    * skinka* rostbiff* kalkon* kycklingklubbor* kiwi* physalis* stjärnfrukt* melonskivor* ananas* vindruvor* potatissallad* mimosasallad* passionsfrukter* blandad grönsallad* bröd * olika sorters ostar* kex
    vi är kanske 15st.. inte säkert än men ungefär.. hur mycket kan man göra åt tror du. ja har aldrig gjort en sån planka innan... konstig nog för det är ju ganska smidigt o bjuda på ...

tack tack
  • Mammassaga

Tror att man i affärer brukar räkna typ 150 gr kött per person. Eftersom de flesta jag känner inte blir mätta på så lite skulle jag ha tagit mer, men det beror på om ni är storätare eller inte:)

När jag har gjort har jag räknat iaf 200 g per person.

Har haft
    *Rostbiff
    * Någon god skinka
    * Rökt lax
    *Kyckling i någon form

Så finns det något för de flesta smakerna:) Rostbiff brukar vara en storfavorit, tänk på det.

Sen på själva plankan lägger man massa frukt och så.

Sen gör jag en god potatissallad och har i en skål brevid och så även en grönsallad, lite bröd, smör och lite dessertostar.

• the angel
    Mammassaga skrev 2008-05-19 18:33:48 följande:
    Tror att man i affärer brukar räkna typ 150 gr kött per person. Eftersom de flesta jag känner inte blir mätta på så lite skulle jag ha tagit mer, men det beror på om ni är storätare eller inte:) När jag har gjort har jag räknat iaf 200 g per person.Har haft*Rostbiff* Någon god skinka* Rökt lax*Kyckling i någon formSå finns det något för de flesta smakerna:) Rostbiff brukar vara en storfavorit, tänk på det.Sen på själva plankan lägger man massa frukt och så.Sen gör jag en god potatissallad och har i en skål brevid och så även en grönsallad, lite bröd, smör och lite dessertostar.
    kan ja ju passa på att fråga om recept på din potatissallad då hehe ja rostbiffen brukar vara den som går åt
  • Mammassaga

Brukar ha :
    2 dl creme fraiche
    2 rågade msk majonäs
    2 msk dijonsenap
    dill efter smak
    1 rödlök, skivad
    Salt och pepper efter smak
    Ca 2 kg potatis , kokt och tärnad

Blanda ihop allt:) Ställ kallt

Svar på tråden Exotiskt Planka!! HJÄLP