• Chs Piga

Finns det inga stora bilar?

Jag vet en del om mellanklassen men de där riktigt stora bilarna är jag helt novis på. Så nu skulle jag behöva er hjälp!
    Har skaffat mig familj där frun redan har två barn sedan tidigare 8 och 10 år. Till det kommer vårt gemensamma barn på 7,5 månad plus att det kommer att komma ett till inom en snar framtid. Vi blir då 2 vuxna och 4 barn! Det blir 6 platser det. Alltså inget vi får in i vår Audi A6 Quattro.

Till problemet hör ju även att vi vill få in en vagn där bak. Annars vore det ju inget problem. För bilar med sex sittplatser finns det ju en hel uppsjö utav.

Vilken bil skulle ni rekommendera där man får plats 6 personer inklusive en barnvagn?

• Svar på tråden Finns det inga stora bilar?
  • monstermamman

Vi har en toyota previa är reggad för 8 platser finns plats till vagn. lite väl stor för oss då vi sällan åker alla på en gång händer typ 2 ggr om året vi är alla i den.

• miss bee

Amrekanska bilar är stora så som crysler årsmodell 80 något. Den min pappa har är det 8 säten men man kan vika ner dom 2 bakre så det blir jättestort utrymme. Får plats med tvillingvagn+ matkassar. När vi var små satt våra 2 stora hundar där bak!

• Chs Piga

Vi hade tänkt oss en lite nyare årsmodell ska vi väl tillägga.. Men där priset inte överstiger 250.000:- gärna billigare.

• Chs Piga

Vi har varit och tittat på en Mitsubishi Grandis, men där insåg vi att bagagutrymmet inte räckte till. Toyota Previan såg intressant ut. Är den större än Mitsubishin?

Det är bagaget som är avgörande när man utnyttjar 6 av platserna..
    Men det måste ju även vara säkert med transporten. I vissa av bilarna går det ju att fälla ett säte och man kör in vagnen där. Men då finns det ju ingen skiljevägg. Vid en krock så är det ju fritt utrymme för vagnen att fara runt hur som hellst.

• mamma Linder

Vi har en vw Sharan, 7 sitsig.
    tog bort ena stolen bak så fick vi in vagnen.
    Det bästa med bilen är att det är separata stolar i hela bilen och inget "långt" baksäte.

• mamma Linder

vi fick föresseten in en brio kombi vagn utan att fälla i hop den. Bilen är både rymlig och hög till tak

• monstermamman
    Vår toyota är ju dock något äldre men vagnen får plats & ett par kassar med där bak de har vi haft & då kan du utnyttja alla säterna. Vi köpte den först & främsta för att vi skulle ha plats med all abarn plus vagn & transportbur för hund & då en stor hund.  Men om den är större än Mitsubishin vet jag inte.
  • Anghammarad

Om kassan är skral så är Renault Espace, Citroen C8 eller Peugeot 807 tänkbara alternativ om du vill ha riktigt stort.

När du är loaded så kan du titta på Mercedes R klass eller GL.

• MoSv74

Vi hade en Chevrolet Transport. Vi är oxå 6 personer.

Vi tittade på lite olika bilar men Chevan är störst i bagageutrymmet. Vi fick plats med en kärra. Behövde inte fälla ihop den utan ställde bara in den. Behövde inte heller ta bort eller fälla några säten.

Äääälskade våran Cheva.....*suck*

• BetongMorsa

Har en Chrysler Grand Voyager och vi får in en syskonvagn i bagagen, inte då på högkant utan ståendes på hjulen. Den e sjusitsig o helt one of a kind

• Chs Piga
    BetongMorsa skrev 2008-05-19 19:02:14 följande:
    Har en Chrysler Grand Voyager och vi får in en syskonvagn i bagagen, inte då på högkant utan ståendes på hjulen. Den e sjusitsig o helt one of a kind
    Detta blev jag klart intresserad av.. Hur ser kostnaderna ut för en sådan här bil? Tänkte då reservdelar och service mest men också andrahandsvärdet. Är det en bil att rekommendera?
  • BetongMorsa

Chs Piga skrev 2008-05-19 22:01:20 följande:

Detta blev jag klart intresserad av.. Hur ser kostnaderna ut för en sådan här bil? Tänkte då reservdelar och service mest men också andrahandsvärdet. Är det en bil att rekommendera?
    jaa de e ju dyra, sambon räkna ut att den kostar oss 6000 i månaden med slitage, soppa m.m. reservdelar e skapligt billigt faktiskt. Vi har ju dessutom ett "lyxpaket" i våran med dvd-anläggning, skinnsäten, backvarnare m.m.. jag skulle rekommendera o köpa en begagnad då de e apdyra nya. köpte våran -03 i april förra året, gått 5200 mil för 168000 vilket e billigt med tanke på att våran kostade kanske 350000 ny då endast 4år tidigare....som sagt var även om den e dyr älskar jag den
  • Angelven
    tinna skrev 2008-05-19 18:29:57 följande:
    www.peugeot.se/configure/Showrooms/src/index2...Den här kollade vi på när vi skulle byta, men vi är bara fem så vi ville helst klara oss på en lite mindre bil. Men annars så hade jag gärna köpt den här, peugeot 807
    807'an är ett bra val - 6 eller sju platser, och du får in en himla massa packning bredvid den sista stolen om du sätter upp den med 2+3+1 stol (annars är den 2+3 eller 2+3+2).

Vår drar väl ungefär 9.3/100km och är härlig i tät stockholmstrafik - man ser bra från en minibuss

sök på 807 i trådarna så hittar du en massa jag tycker om den
  • Ganto

Mitsubishi Grandis är jättefina, min vännina har en. Hade aldrig köpt Amerikanskt skit eller någon tråkig VW eller liknande. Satsa Japanskt.

• Pixboy

Nya Ford Galaxy erbjuder bra med plats, Ford S-max är också stor men inte riktigt lika stor men kanske lite roligare

Svar på tråden Finns det inga stora bilar?