Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Kan man buda på två hus samtidigt? Vad händer om man vinner båda?

Budgivning är inte bindande, och man kan även säga att "vi bjuder x kr för detta hus, men vi har även ett annat på g och om vi får det väljer vi det". Sedan väljer ju säljaren om de vill vänta på er eller inte. Jag gissar på att de flesta säljare vill ha så mycket pengar som möjligt, så de avvaktar nog i sånna fall.

• Winnertaco

Fast man kan ju som säljare inte direkt kräva att spekulanterna BARA ska vara intresserade av just detta objekt, det säger väl sig själv att man kikar på flera objekt när man letar hus. Enligt mig är det en risk man får ta att en köpare kan backa ur i sista stund.

• Winnertaco
    Anonym skrev 2008-05-20 14:36:18 följande:
    Nu fick jag mycket att tänka på men tack för alla olika åsikter!Det sista man vill är ju att stå där med två hus alternativt inget...
    Två hus att välja och vraka mellan och man har råd med båda? Låter som en drömsits för mig
  • Winnertaco
    Anonym skrev 2008-05-20 14:46:16 följande:
    Haha, nej, det är just det. Man hade ju inte haft råd med två. Fast det hade kanske vart något? Bo varannan-vecka-vis.
    Jag menar alltså att man kan välja vilket man vill köpa, man har vunnit båda budgivningarna och kan köpa vilket som. Inte att man skulle köpa båda
Svar på tråden Kan man buda på två hus samtidigt? Vad händer om man vinner båda?