Inlägg från: Anonym (Joho) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Joho)

Kan man buda på två hus samtidigt? Vad händer om man vinner båda?

Till Anonym13: Den blir ju visst förstörd. Tänk om TS och nr2 har budat mot varann i säg 500.000 kr. Då skulle ju nr2 kunnat fått huset för 500.000 kr mindre och vill såklart ha huset till det billigare priset. Det kanske inte säljaren vill för h*n kanske tror att de som var med innan hade gått högre om de bara hade varit två kvar istället för tre. Och så får man börja om med budgivningen.

(nu va ju 500.000 ett extremfall - men det är bara för att göra det extra tydligt)

• Anonym (Joho)
    Anonym skrev 2008-05-20 13:28:16 följande:
    Anonym (Joho) skrev 2008-05-20 13:23:03 följande:
    Det är ju inte alls säkert för nästa budgivning kan det likagärna vara 3-4-5 budgivare som trissar upp priset ännumer. Eller så vill ingen ha huset, eller så är fler intresserade just då, fler som kollat in huset osv.
    Självklart kan det bli som du säger. Jag har dock varit med om budgivningar där 1:an drog sig ur och allt fick börja om för att säljaren inte ville sälja till det billigare priset (ofta är de om 1:an och 2:an budat länge mot varann)

Givetvis kan det bli så att 2:an för köpa till sitt högstas bud och alla är nöjda och glada. Har dock mer erfarenhet från det tidigare.
  • Anonym (Joho)
    Winnertaco skrev 2008-05-20 13:30:21 följande:
    Fast man kan ju som säljare inte direkt kräva att spekulanterna BARA ska vara intresserade av just detta objekt, det säger väl sig själv att man kikar på flera objekt när man letar hus. Enligt mig är det en risk man får ta att en köpare kan backa ur i sista stund.
    Det håller jag med om totalt. Även fast det "förstör" budgivningen tycker jag absolut att TS kan vara med och buda på bägge husen. Som sagt - det händer ganska ofta och det är inget som är konstig med det.
  • Anonym (Joho)

Förlåt - skulle skrivit "även fast det KAN förstöra budgivningen"
    För de är såklart inte alltid som det blir så tokigt.

Svar på tråden Kan man buda på två hus samtidigt? Vad händer om man vinner båda?